Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej på er alla volvofantaster:).Har ett konstigt problem med min volvo 740 92 med ett rex/regina system.Den startar och går bra ett tag men kan plötsligt stanna när man minst anar det kall som varm.När den har stannat så går den igång på en gång och går ett tag tills den stannar igen :( .Går mycket bra på tomgången och svarar bra på gasen.Har kollat bränslefilter/Luftfilter och bytt bränslepumpen samt även kollat tjyvluft med startgas men utan resultat.Undrar om någon här på forumet vet vad det kan vara för fel.

Mvh Anders.
Senast redigerad av 1 Anders77, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Anders77
Hej sicnarf och lennarte har provat och bytt reläet ochså men utan resultat.Har däremot fått en felkod på tomgångsregleringen( 233).men den återkommer tillbaka :( .ska kolla på vevaxelgivaren med lennerte. :) vart sitter vevaxelgivaren tro?.

Tusen tack så länge till er.

Mvh Anders
Hej igen sicnarf och lennarte o alla här på forumet, Ville bara säga att det var vevaxelgivaren som var boven i dramat som fick volvon att tvärdö när man minst anade det och för att sedan gå ett litet tag. Lämnade in bilen till en mindre verkstad som bytte vevaxelgivaren.Men jag upplever som den smårycker lite ,verkstadskillen sa att jag skulle kolla över rotor å fördelare med.

Ha det gott på er!.

Mvh Anders.
:)

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? --[…]

Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

Volvo car UX

Den har kommit till min app nu men vette fan om ja[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]