NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pumpen
Någon som vet hur man lättast kommer åt att byta spolarpumpen på en Volvo V50? Är det mycket meck eller någon man klarar av som lindrigt begåvad?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Vet du att den är trasig? Vissa med V50/S40n/C30 har bara haft en trasig backventil. Den kostar isf bara några kronor hos din Volvo ÅF. Annars lär den sitta bakom höger hjulhus och skulle inte säga att det är svårt att byta.
av Pumpen
Aha, tack för tipset. Inte helt 100 på att den är trasig, bara antog det eftersom man inte hör att pumpen går när man spolar och säkringen är hel. Men pumpen kanske inte går om backventilen är trasig heller?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Jo då går pumpen ändå. Lättast borde vara att en sitter i bilen och spolar medans den andra lyssnar om pumpen surrar så vet man säkert. Fungerar bakrutespolningen?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Pumpen skrev:Nä funkar inte bak heller men så vitt jag förstår är det samma pump?
Mjo vill minnas att det är samma pump, det byter bara håll för att pumpa bakåt. Ta ut säkringen innan du byter pump och kolla så att den verkligen är hel innan bara. Det är iaf inget vanligt att dessa pumpar ger sig (än iaf) vad jag vet.

Absolut något sämre komfort. Har du set[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bät[…]

Hej! Jag kör en Volvo V40 D2 2015 (manuell) […]

Renovering framvagn Volvo 240

Drog bara fast lätt, alla bultar och muttrar […]