Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnus855
Hej, efter att ha sökt runt lite och inte hittat något som passar min fråga så tar jag den här. Har precis beställt en v70 MY16 och undrar över premium sound, de senaste trådarna jag sett om jag fattat dessa rätt handlar de om MY15, Så jag hoppades på lite klarhet i om ljudet verkligen är så kasst som folk vill få det att framstå, åker just nu en v50 -08 med high performance ljud å måste säga att jag är impad på det ljudet och trodde i min enfald att premium sound skulle vara bättre, Givetvis valde jag ju till subwoofer på min nya bil.
av JE Jr
Kasst är det inte i MY15 med Harman/Kardon, men tycker nog allt mitt Dynaudio i min S80 är snäppet vassare. Kan iallafall spela mkt högre om man är ute efter sånt! Subwoofer var mog ett bra val, har endast lyssnat på system utan sub.
av Droopy
magnus855 skrev:Hej, efter att ha sökt runt lite och inte hittat något som passar min fråga så tar jag den här. Har precis beställt en v70 MY16 och undrar över premium sound, de senaste trådarna jag sett om jag fattat dessa rätt handlar de om MY15, Så jag hoppades på lite klarhet i om ljudet verkligen är så kasst som folk vill få det att framstå, åker just nu en v50 -08 med high performance ljud å måste säga att jag är impad på det ljudet och trodde i min enfald att premium sound skulle vara bättre, Givetvis valde jag ju till subwoofer på min nya bil.

Det är bara till att lyssna och göra en egen bedömning, jag har PS i min V70 MY12 och tycker det låter smäre än Dynaudio PS, har lyssnat på HK PS i V60 och det var ännu sämre, noll tryck i ljudet.

Och de fins de som tyckte att PS i MY12 var det bästa de har hört någonsin, så smaken är som baken och du måste själv lyssna och bilda dig en uppfattning.
av magnus855
Tack för lite feedback, antar att det sitter dynaudio i min v50 med HP ljudet. Det ljudet e ju grymt, åtminstone kan jag spela så pass högt att öronen vill fly ut ur bilen :) Aja jag får helt enkelt hoppas att det var värt de där 12000 eller va de blev. Är det fler som har åsikter om PS på MY15/MY16 är det bara skriva av sig mycket intressant att höra... :) tack för hjälpen
Användarvisningsbild
av P210
Dynaydiohögtalare sitter bara i V50 med Premium Sound, loggan sitter på mitthögtalaren;
Bild
Tycker du HP låter bra skulle du höra PS! bästa ljudet i en originalbil jag haft! ingen nyare V70 jag hört med nyare PS/HK kommer i närheten.
PS i V50 har två extra mellanregisterhögtalare i dörrarna fram, två element till i mittkanalen, en digital förstärkare, klass D, på 5x130W istället för HP:s förstärkare på 4x40W. Basen är grym även utan sub.
av magnus855
Hmm där gick man på en nit alltså :) aja som sagt tyckte ju HP låter bra så jag har bara det som referens, bara hoppas att PS HK kan plocka det med sub då, annars blir jag en av dessa som kommer spy galla över volvos PS :)
av Schmoyoho
Droopy skrev:Och de fins de som tyckte att PS i MY12 var det bästa de har hört någonsin, så smaken är som baken och du måste själv lyssna och bilda dig en uppfattning.
Inget expertutlåtande av mig men jag tycker att PS MY14 (samma som MY12 tror jag?) är riktigt bra. Tyckte det lät väldigt platt i början men efter att ha gullat och lyssnat in mig på alla olika kombinationer av inställningar så tycker jag den låter riktigt bra. Beror väl på hur kräsen man är och hur pass intresserad man är också. Spotify låter t.ex klart sämre än mina MP3:or på telefonen även fast båda är 320 kbps (MP3:orna är CBR, spotify vet jag inte). FLAC/CD vs MP3 320 kbps hör jag mindre skillnad på, där tycker jag det är mer avgörande huruvida det är en remaster eller dynamiskt komprimerad låt (tror jag det heter, sistnämnda).

HP tyckte jag också lät bra fram till att jag kom överens med Premium Sound, då var det plötsligt HP som lät burkigt. Inte platt men med en mindre distinkt bas och burkigare mellanregister. Fr.o.m MY15 är det ju som sagt Harman Kardon-högtalare så det kanske låter annorlunda mot för DynAudios efterföljare som jag lyssnat på, men besviken har jag väldigt svårt att tro du blir. HP är HP och premium sound är premium sound.
Användarvisningsbild
av KÅNY
Jag beställde en XC 70 Classic Sport med PS Sound och sub idag, blir jag inte nöjd får man väl börja med att byta elementen i dörrarna.
Användarvisningsbild
av MartinS
Kommer man från HP i en V50 lär man va nöjd med PS i en MY 16 V70, det är jag tämligen övertygad om.

/Martin <- Grymt nöjd med Dynaudio PS med sub i min XC60.
av magnus855
Grymt tack för feedback, kan kanske känna mig lite lugnare nu...Känns ju som när man lägger till en del extra på ljudanläggningen vill man inte bli så missnöjd som många verkar ha blivit men sen har ju jag blandat ihop det här med ljudsystemen också lite grann så kanske därav min oro :) Nu är det endast 8 veckor kvar till leverans, men när jag gick ut å kollade idag på min bil så har det inte minskat 1!! på hela dagen, fortfarande 6463 bilar före i kö :( börjar kännas som när man var barn och väntade på tomten, dagen före julafton var så sjukt lång bara det att nu är de 8 veckor kvar av sådan längtan :)

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in me[…]

Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]

Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]