NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, har märkt att min v50 t5 awd -05 hoppat till lite när laddtrycket kommit, knappt märkbart.
Chippade sedan bilen, och problemet blev mer märkbart.

Senaste veckan märkte jag att motorlampan började blinka vid kraftigt gaspådrag

Autotech nämnde något om att magnetventilen kunde vara kass, andra teorier?

Någon som har möjlighet att läsa av bilen i göteborg/omnejd mot glasspengar?

Tacksam för svar, teorier och påståenden!
Senast redigerad av 1 Kennykuling, redigerad totalt 0 gånger.
Hej,
Jag har också lite problem med min bil, den tvekar och rycker vid gas och avsläpp, detta blev mycket tydligare när jag laddade in trimprogrammet. Pratade med Autotech angående detta, och dom berättade att om det finns ett "grundproblem" på bilen inann trimmning så kommer det framträda mera tydligt när du trimmar din bil. I mitt fall är det med största sanolikhet det elektroniska spjällhuset som strular. Bilen lämnar inga felkoder, men det är vad Autotech trodde....
agusta44 skrev:Hej,
Jag har också lite problem med min bil, den tvekar och rycker vid gas och avsläpp, detta blev mycket tydligare när jag laddade in trimprogrammet. Pratade med Autotech angående detta, och dom berättade att om det finns ett "grundproblem" på bilen inann trimmning så kommer det framträda mera tydligt när du trimmar din bil. I mitt fall är det med största sanolikhet det elektroniska spjällhuset som strular. Bilen lämnar inga felkoder, men det är vad Autotech trodde....

Jag bytte tändspole efter att ha läst av felkoder. P0304 är felkoden. Ifall någon i framtiden undrar!
Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa […]

Injektorer

Tänkt lossgöra ventilkåpan fö[…]

Fick tillbaka hastighetsmätaren idag. Montera[…]

Trasig taklucka

Biltema har 3mm plexiglas. Skär ut lämpl[…]