NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har precis varit i kontakt med Specialfälgar och tänkt köpa ett par 18" Mangels Driver. De är 8" breda och har ET 40. Däcken jag tänkt till har dimensionerna 225/40/18".

Killen på Specialfälgar var dock inte säker på om fälgarna skulle klara sig utan att slå i ytterkanten på hjulhusen. De kunde ta in bilen och testa sig fram, men i så fall inte förrän i maj, och jag vill ju ha dem nu! :P

Så vad jag undrar är om någon annan har monterat fälgar med samma mått på sin S40N och fått det att fungera utan hårdare fjädrar etc.
Användarvisningsbild
av TurboYmmot
Låter ju konstigt me tanke på att de typ e hur mkt luft som hellst mellan hjul å skärmkant (om de nu e de du menar) på min V50 med 17" org. fälgar....å osänkt då förståss!

men va vet jag.....har oxå ett par 18X8 tummare som e på väg...lär väll märkas då;)
av Kevlar
Det tar inte i. Jag kör 8x18", 225/40 däck och volvos org. sänkta sportchassi. Mina fälgar är ET45 visserligen, men 5 millimeter längre ut tror jag inte ska utgöra några problem. Med större däck kan det dock bli problem, men jag tror det måste till rejält mycket större isf.

Köp! Det är ruskigt snyggt!
av RobinBergqvist
Nej jag har ju sett många som har 18/8-fälgar! Fast vad som gjorde mig osäker var det rätt så låga ET-talet. Men jag får väl kolla lite själv också.. mäta helt enkelt och se om det är gott om plats. Det går ju att räkna på hur mycket plats det nya hjulet kommer att ta.

Kommentarer från fler som har 18/8-fälgar vore inte fel! Vill bli övertygad om att det går ;)
av RobinBergqvist
Ingen mer som har 18/8"-fälgar på sin S40N?
Skulle känts bra om minst en till kunde övertyga mig! :P Beställer imorrn i så fall nämligen :)
av ticalo
Tja! Jag har 18/8" 225/40 på min s40n.
Inga problem än så länge :)
av RobinBergqvist
Toppen! Då blir det nog beställning. Vet du vilken ET du har?
av RobinBergqvist
Nån mer som säger att det kommer gå bra? :P

Har inte vågat beställa än :cry:
av -=Kotten=-
Har 8x18 Koya Riviera med 225/40. Sänkt med H&R 35mm. Funkar hur bra som helst.
Känns dock som om däcken nässtan är något smala för fälgarna ... :roll:
av Fredrik^
Jag har använt et43 och 225-40-18 och det var inga problem, har volvos sportchassie på min s40.

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]