...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
vetten skrev:Nu kryllar det av dom igen alla sporthojar med deras dödsryttare som förare, ok att dom kör fort där det är bra vägar typ motorvägar men varför ska det axas som galningar i stan och på vanliga vägar med en massa småvägar som har sina påfarter där.
Har redan nästan fått en i sidan när jag skulle in på en större väg när jag kom hemifrån och det är åtminnstånde 400m sikt men den dåren kom i minst 180 så jag hann omöjligt se han innan jag körde ut, en annan dåre kommer och kör om på en tvåfilig gata i stan när jag just byter från höger till vänsterfil och jag kollade noga och gav tecken, det är 50 på den gatan och hojen höll säkert över hundra och axade samtidigt, nu lyckades hen tränga sej förbi mej med ett läskpapper mellan 50m längre fram var det rött vid trafikljuset så där stod vi bredvid varandra och jag fick fingret, när det blev grönt så drog dåren iväg på bakhjulet.
Bara några exempel har sett flera bakhjulsåkare i stan och även andra som öser på som galningar i stan.
Sjuka jävlar som inte verkar fatta att dom inte är ensamma på vägen.
Fördelen är ju att dom absolut värsta sorteras ut per automatik för eller senare...
Användarvisningsbild
av vetten
Hilmer skrev:
vetten skrev:Nu kryllar det av dom igen alla sporthojar med deras dödsryttare som förare, ok att dom kör fort där det är bra vägar typ motorvägar men varför ska det axas som galningar i stan och på vanliga vägar med en massa småvägar som har sina påfarter där.
Har redan nästan fått en i sidan när jag skulle in på en större väg när jag kom hemifrån och det är åtminnstånde 400m sikt men den dåren kom i minst 180 så jag hann omöjligt se han innan jag körde ut, en annan dåre kommer och kör om på en tvåfilig gata i stan när jag just byter från höger till vänsterfil och jag kollade noga och gav tecken, det är 50 på den gatan och hojen höll säkert över hundra och axade samtidigt, nu lyckades hen tränga sej förbi mej med ett läskpapper mellan 50m längre fram var det rött vid trafikljuset så där stod vi bredvid varandra och jag fick fingret, när det blev grönt så drog dåren iväg på bakhjulet.
Bara några exempel har sett flera bakhjulsåkare i stan och även andra som öser på som galningar i stan.
Fördelen är ju att dom absolut värsta sorteras ut per automatik för eller senare...
Jag vill helst slippa agera ofrivillig bödel då :-O)
av llesrof
Jo men de kör ju med helljuset på så att vi bilister skall förstå att det är motorcyklar och inte mopeder. Då är det också underförstått att de får köra i 180 inne i stan.
av llesrof
vetten skrev:
Hilmer skrev:
vetten skrev:
Jag vill helst slippa agera ofrivillig bödel då :-O)
Se det som ett extra krångligt utfört självmord istället :D
Gårdagens irritationsmoment var den, förmodat unga herre, i en tio år gammal Audi med stora fälgar och svarta bakljus, som tävlade med en ambulans under utryckning. Jag hade upptäckt ambulansen tidigt så jag blinkade höger för att visa att jag sett ambulansen och slog av på tempot när det blev tvåfiligt (2+1-väg) så att ambulansen kunde köra om obehindrat. Ambulansen susade förbi och jag började accelerera igen i mitt högra körfält. Precic innan filerna gick ihop kom audijäveln och trängde sig förbi. Hade jag vart en nanosekund snabbare så hade Audin suttit i räcket eller i mig. Och nej, Audin fortsatte rakt fram efter att ambulansen svängt så det var ingen anhörig.
Användarvisningsbild
av sthlm
I måndags så höll det på att brinna i skallen på mig när en BMW med några ungdomar jävlades med en övningskörare och stressade denna rejält.
Gasade upp i häcken och gick in framför och bromsa och höll på som fan. Uppfattade det som om dom tyckte "guzzen" i bilen var het.
Kanske inte riktigt rätt sätt att impa på en tjej men jag är ju så gammal så jag kanske missat något.
StringerBell skrev:Hej alla ägare av KORTA bilar!

När ni parkerar på stora parkeringar, kör inte ända in, man luras då tro att det är en ledig parkeringsficka.

Tack på förhand!
Detta gör jag alltid, framförallt när jag kör med morsans Toyota IQ. Det är jätteroligt :)

Dock stör jag mig på det själv när man halvvägs in redan ser att där står en bil :-(O)
sthlm skrev:I måndags så höll det på att brinna i skallen på mig när en BMW med några ungdomar jävlades med en övningskörare och stressade denna rejält.
Gasade upp i häcken och gick in framför och bromsa och höll på som fan. Uppfattade det som om dom tyckte "guzzen" i bilen var het.
Kanske inte riktigt rätt sätt att impa på en tjej men jag är ju så gammal så jag kanske missat något.
Snälla killar får inte knulla.
mattish skrev:
StringerBell skrev:Hej alla ägare av KORTA bilar!

När ni parkerar på stora parkeringar, kör inte ända in, man luras då tro att det är en ledig parkeringsficka.

Tack på förhand!
Detta gör jag alltid, framförallt när jag kör med morsans Toyota IQ. Det är jätteroligt :)

Dock stör jag mig på det själv när man halvvägs in redan ser att där står en bil :-(O)
Jag löste det genom att köpa en ännu större bil :mrgreen:
Användarvisningsbild
av SvenB
llesrof skrev: Snälla killar får inte knulla.
Jaha, är det därför. :|
  • 1
  • 279
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • 553
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]