NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TBMB
Igår kom vi hem med vår för oss nya v50.

Det är en -04 2,4i business+ automat.

Efter köpet fick vi höra en massa dåliga saker om v50 som modell och speciellt -04an. Idag känns det inte lika roligt som när vi hämtade bilen pga alla kommentarer. Tankarna spinner ju vidare på det man hört och nu känns det som att det bara är en tidsfråga innan bilen börjar krångla.

VAD ska vi tänka på och hålla under uppsikt när det gäller vår bil?

Är det så illa ställt med den här sortens bil??

Kan någon muntra upp oss lite nu?! :roll:
av Christian_m
Välkommen :D

Säg så här, är det något man INTE ska göra när man köpt ny bil så är det att logga in på bilforum och läsa om "sin" bil. Ytterst få trådar går i ämnet "Oj vilken bra bil jag har", medan väldigt många handlar om "Jag har problem med......., vet någon vad det är för fel?". Detsamma gäller förstås ute i den riktiga världen, där de som har klagomål alltid hörs betydligt mer än de som är nöjda.

Visst, 04orna hade lite mer strul i början som de flesta andra bilmodeller av första årsmodellen, men så här tre år senare är jag ganska säker på att din bil fått eventuella fel åtgärdade på garantin. Jag tror ärligt talat att de som köpte 04orna nya led betydligt mer av problemen än vad man gör om man köper en 04 idag.

Själv är jag extremt nöjd med min 05'a och för första gången i mitt korta bilägarliv så har jag trots att jag ägt bilen i två år nu, ingen lust överhuvudtaget att byta bil. Det kanske inte låter så mycket med 2 år men då ska man veta att jag i bästa fall kunnat behålla en bil i 1,5 år tidigare :lol:

Njut av din nya bil istället för att oroa dig för vad som kan gå fel, och skit i vad andra tycker om ditt bilköp, det viktiga är trots allt att du själv är nöjd med bilen du köpt.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag kan bara hålla med föregående talare.
I princip alla bilar jag har haft har mer eller mindre krånglat dock var min Volvo v40 en riktig skrothög att köra.

Visst min V50 ska snart in fjäde gången på garantireparation men det dyker alltid upp nåt.
Men det jag föll för direkt när jag tittade på V50 och S40N var bilens köregenskaper och utseende. För jag har sällan kört en bil som följer med i svängarna så bra som denna bilen.

Nöjd V50 Ägare. :D
av TBMB
Tack för era svar.

Det är ju bara så typiskt att folk ska tycka så himla mycket när man väl tagit det "stora" steget till ett köp.

Vi hoppas på det bästa eftersom den här bilen hittills klarat sig från en massa fel. En garantigrej vet jag om men det är den enda. SÅ förhoppningsvis är denna bil gjord med kärlek och håller i all evighet :-D
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Haha, i alla evighet är kanske att ta i men tro mig, det hade kvittat vilken bil eller märke du hade köpt för det hade ändå funnits fel.
Användarvisningsbild
av Avarell_Dalton
Som tidigare redan påtalats är det nästan bara problemen som bubblar upp på sajter som denna. Kör en V50 -05 som jag är mer eller mindre nöjd med. Visst, det var den första bilen jag köpte sprillans ny och detta som privatbil och man hade nog någon dröm om att allt skulle vara perfekt på bilen men så är det inte. Faktum är att jag idag talade med frun om att kosta på den här lite "dekaltrim" istället för att byta bil, vi är så nöjda med den så det finns ingen större anledning att byta.

Byter jag blir det en Ford Mustang, fabriksny. Det ska till en så extrem skillnad för att jag ska byta.

Lycka till med nya bilen.
Användarvisningsbild
av Appel
Jag var först på Gotland med min V50 (16 april 2004), det är en 2,4i Business + samt största stereon och 17" Sculptur. Dom problem som har varit på min bil har varit otät list höger bakdörr, startproblem (2 gånger, bara att ringa volvo assistans så hämtar bärgare och dom fixar hyrbil), samt att bränslepumpen gick sönder vid ett verkstadsbesök när dom skulle byta vindruta. Himla tur att den gick sönder där och inte när man stod på en parkering med matkassar eller liknande... är min enda kommentar. Dessa problem tycker jag är rätt små i förhållande till vilken bra bli det är att köra och åka.

Jag skall i vilket fall som helst byta nu (tjänstebil), och vill egentligen ha en C30 (tyvärr lite för liten) alternativt nya S80 (hamnar på fel sida 400000 med 3,2 och all utrustning jag vill ha), så antagligen blir det en V50 till fast med T5 och bodykit + mycket mer. Jag bara väntar på bilder och spec på den faceliftade modellen som börjar byggas vecka 20.

Jag vet inte om du blev klokare på mitt svar, jag ville bara tala om att jag inte blivit avskräckt då jag sannolikt köper en V50 till, så nöjd är jag med min bil!
av lilledanne
Såg en faceliftad V50 igår - först trodde jag det var nya V70'n. De har stajlat till den lite och lånat lite plastlook från nya V70'n helt klart.
Användarvisningsbild
av Appel
Du hann inte ta någon bild?

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]