- mån 27 apr 2015, 23:29
Hejsan!
Äger en Volvo V70N T5 Automat och under de senaste veckorna har jag haft lite missöden med den!
1) Den skakar mellan 80-110, och under gaspådrag upp till 120
- Åtgärdade fel, bytt övre motorfäste då gummipackningen var tvärslut!
(Felet är fortfarande stående, någon med briljant idé?)
2) Rycker vid fullgas - När man kör manuellt och går ner på 3an från 4/5an och gasarfullt så rycker den lite,
eller stannar upp rättare sagt, den kommer upp 3-3.5tusen varv och hänger kvar, och rycker.
- Åtgärdade fel, inget då jag absolut inte har någon aning om vad felet är.
Bilia (Hallstahammar) har även kommenterat på detta att dom inte kunde hitta något fel då jag krävde service när jag köpte den.
Bilia (Västerås, närliggande storstad) säger att dom inget kan göra eftersom det är i Hallstahammar den är köpt och måste lagas där, stämmer det?
Mvh
Fundersam volvoägare.
Äger en Volvo V70N T5 Automat och under de senaste veckorna har jag haft lite missöden med den!
1) Den skakar mellan 80-110, och under gaspådrag upp till 120
- Åtgärdade fel, bytt övre motorfäste då gummipackningen var tvärslut!
(Felet är fortfarande stående, någon med briljant idé?)
2) Rycker vid fullgas - När man kör manuellt och går ner på 3an från 4/5an och gasarfullt så rycker den lite,
eller stannar upp rättare sagt, den kommer upp 3-3.5tusen varv och hänger kvar, och rycker.
- Åtgärdade fel, inget då jag absolut inte har någon aning om vad felet är.
Bilia (Hallstahammar) har även kommenterat på detta att dom inte kunde hitta något fel då jag krävde service när jag köpte den.
Bilia (Västerås, närliggande storstad) säger att dom inget kan göra eftersom det är i Hallstahammar den är köpt och måste lagas där, stämmer det?
Mvh
Fundersam volvoägare.
- By Andreas03