...

Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Hur i HELVETE tänkte V60n?!
Det kan jag inte svara på, men det tycks vara standard att göra så - man kan ju absolut INTE ligga bakom en lastbil, helst ska omkörning påbörjas tidigast när pilarna i marken visar att vänsterfilen försvinner!

Känner igen mig även på Kallebäcksmotet (svart XC60), där kan folk tyckas komma på precis vad som helst. Minns en gång då jag låg i högerfilen på E6 (eller mitten om man ser det så) med 60 ton, då slänger sig en taxi ut framför mig från den stillastående kön - ett under att det inte hände något där - men sen, 100 meter längre fram, nej då ska pappskallen tillbaka in på avfarten som fortfarande står still och ingen lucka finns för honom, så jag fick stanna upp helt bakom honom. Det blev ett irriterat samtal till taxibolaget efter det...
Än så länge klarar vi oss på att det oftast är förare med någon sånär koll runt om "idioterna", så många av situationerna löses av förare runtomkring. Ju fler idioterna blir desto större risk att idiot möter idiot.. och då är det lätt att det går åt helvete.

Jag håller på att ladda upp del 63 nu. :)
Saibot90 skrev:Minns en gång då jag låg i högerfilen på E6 (eller mitten om man ser det så) med 60 ton, då slänger sig en taxi ut framför mig från den stillastående kön - ett under att det inte hände något där - men sen, 100 meter längre fram, nej då ska pappskallen tillbaka in på avfarten som fortfarande står still och ingen lucka finns för honom, så jag fick stanna upp helt bakom honom. Det blev ett irriterat samtal till taxibolaget efter det...
Hade man inte varit så rädd om bilen... Så har det ju funnits fina tillfällen genom åren att knyckla plåt.

Här är ett gott föredöme, en trafikens Darwin-award-utdelare.

Senast redigerad av 1 Mabuse, redigerad totalt 0 gånger.
Brainy skrev:Omkörningen ca 1,25 in av V60in, Herrejösses! :shock:
Han blev väl så brun i byxan att han var tvungen att svänga av nästa avfart!
Det var en hon...som fortsatte som inget hade hänt. Inget förlåt, hur gick de...ursäkta. Utan mer YES, jag kom före lastbilen :)

24 meter, runt 50 ton...och det händer så ofta. La ju upp en film tidigare när en dam körde in i släpet efter börjat köra om samtidigt som filerna går ihop :-)-)

Sen gör hon det i en svag högerkurva, vilket gör det svårare att se bakåt då släpet blockerar sikten. Helt plötsligt var hon där, som en kinder suprise :)
Åkeriets försäkringsbolag ville gärna se videon på olyckan jag var med om förra veckan, så den har de nu fått ta del av.
Ska bli intressant, hör av mig när jag får reda på resultatet.

Det konstiga är vid olyckor där ansvaret blir 50/50 i ansvar. Då betalar man motpartens skador.
Det känns ju ganska märkligt och orättvist mot ett åkeri. En personbil, med tunn plåt och massa lackade ytor kan ju bli mos....samtidigt som det kanske inte blir NÅT på lastbilen.
Del 63 som ni kanske redan märkt:
[youtube]hv=Jh-TwXLwnbo[/youtube]
:)

http://www.youtube.com/watch?v=Jh-TwXLwnbo

Det tog lite tid att lägga upp klippet här då jag stack och handlade godis med dottern under tiden den laddade upp.. hann inte tillbaka innan det hunnit ligga uppe ett tag! :-DD
skrothögen skrev:Bra video, men jag såg att du själv bröt mot lagen vid 1:20-1:24, du stannade inte för gående på obevakat övegåengställe även fast det syntes tydligt att denna var på väg att gå över, speciellt då de råder 30km/h på nygatan :)
Vet inte om du läste kommentaren på YouTube, men där skrev han att fotgängaren hade gjort en 90-graders sväng ut på övergångsstället vilket hade gjort att han hade behövt nita :)
  • 1
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 232
  • 356

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering