Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av zxcvbn
Lättast att köra på V70 , skiljer ju inte ens mycket i pris mellan V60 och V70..

Hur funkar D3 motorn i D5? Är den för liten? 149 hästar eller liknande? :D

Fin bil, brukar trotts allt inte gilla V50 :oops:
Kluster: Det argumentet köper jag helt. Har själv suktat efter V60 ett tag, tycker den är det snyggaste Volvo slängt ur sig på länge. Men som du säger, steget V50->V60 utrymmesmässigt är för litet (planerar inför barn nr 2) för att det ska vara värt den extra kostnaden det ändå innebär. Jag fluktade efter den insikten efter V70 2.5FT (utrymme + riktigt pigg motor) men den kommer vara ohyggligt "gammal" när jag pluggat klart och kan kika på ny bil, så XC60 ligger bra till om nu inte V90 blir en succé och får en bra prislapp.

Annars hade ju ditt bilägande sett snyggt ut, V40->V50->V60, mvh OCD_2000. :D
av Lövet
Det är inte för utrymmets skull du ska välja V60 utan för att det är en helt annan nivå på chassit än V50.
Absolut, men sälja kärran och leta ny, lägga till 100k+ för enbart chassit, det vette tusan om jag skulle göra. Sen att frugan skulle tokvägra är ju också en faktor. ;) då slår jag hellre två flugor i en smäll och tar en nyare bil med bättre chassi som dessutom är rejält större.
av Lövet
Då blir det tyvärr svårt att välja Volvo. V70 är en död fisk på vägen.
Den väljer du i så fall bara för utrymmets skull vilket är lite overkill egentligen, det finns gott om barnvagnar som går in i en V60. Det vet jag eftersom barn2 kom när jag ägde en V60...
Jag siktar dock på XC60 numera, om inte V90 kommer inom de närmsta 2 åren till återförsäljare, och visar sig vara en värdig ersättare för V70.
av Lövet
XC60 är överraskande kul att köra. Klart trevligare än V70.
av Kluster
Oj oj, här händer det grejer! Sover Dolly Parton på rygg? Har undertecknad slagit till på en silver metallic 2015 V60 D4e Summum Business Edition PRO som gått som "demobil" med 1500 på mätaren. 416' nypris men nu 329'? Svaret är JA!!!

Nu är det bara att sälja V50 privat först, någon som är sugen??
Kluster skrev:Oj oj, här händer det grejer! Sover Dolly Parton på rygg? Har undertecknad slagit till på en silver metallic 2015 V60 D4e Summum Business Edition PRO som gått som "demobil" med 1500 på mätaren. 416' nypris men nu 329'? Svaret är JA!!! Bild

Nu är det bara att sälja V50 privat först, någon som är sugen??
Grattis! Bilder? :3
Lövet: Absolut, jag har bara 1st gen XC60 2.4D att jämföra med som mor min hade för ett gäng år sen. Definitivt en skön bil med trevlig karaktär, kan tänka mig att de senaste är ännu bättre!

Kluster: Ojoj! Pics or its a Prius! ;)

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]