Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Klippoett
Hej, har en Volvo 745 a-traktor som jag har problem med.
Problemet är att när jag startar den så går den ett tag tills den bara helt plötlsligt stängs av, efter det så måste jag dra igång bilen för att den ska starta eller vänta i ungefär 1 till 2 timmar innan den startar med nyckeln.
Har bytt bränslepumpen, filtret men verkar inte ge något så tips skulle va najs :)
av sicnarf
Jag sätter en tia på bränslerelät också. Tycker det är konstigt att du bytte pumpen direkt utan att vara säker på vad som var felet.
Användarvisningsbild
av Klippoett
Okej jag testar det imorgon! Tack förresten. Nej men fick tips av en polare så testade det och dem båda va rostiga så varför inte
Användarvisningsbild
av lennarte
Du ger oss inte mycket information, då blir det en typ av gissningslekar bara. Vad är det för årsmodell, motor? Är det tillverkad före eller efter semestern 1988. Är den tillverkad efter semestern -88 kan du ta ut felkoder på vissa saker som hjälp i felsökningen. Vad händer när den stannar, drar startmotorn runt ordentligt när du försöker starta?

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av Klippoett
1990, B230FB, ja det skulle jag kunna, det som händer är att den bara lägger av och så går den sakta ner och så lägger jag ur växel så stängs den av helt. Ja den går runt ordentligt @lennarte
Volvo car UX

Ähh jag körde på. Tog 45 minuter.

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? --[…]

Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]