Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

...Så jag köpte då slutligen en gammal volvo V70, vilket verkade förnuftigt. Billig var den, pga en del småfix. Bland annat behövdes nya drivknutsdamasker. Således demonterades fjäderbenen, varvid en av skruvarna som står för fjäderbenens övre infästning gick av.
Det är en vanligt sexkantskruv M14, delvis gängad. Problemet är att de vanliga gubbdagisbutikerna jag frekventerar inte säljer såna saker i grövre dimensioner än M12. Inte ens Hornbach har. Jag har mejlat mekonomens kundtjänst och frågat men inte fått nåt svar.
Just nu sitter en snutt gängad stång där (vilket finns att köpa överallt) men det är inte rätt och i bästa fall en temporär nödlösning. Vet någon var jag får tag på en passande skruv, gärna enkelt/billigt/snabbt?
Volvobutiken verkar förnuftigt. Grejen är bara att Bilia har en sån usel webbsida att mitt vanliga webbaserade sätt att hitta produkter inte funkar. Man får intrycket att de bara säljer torkarblad och bromsskivor, ungefär. På telefon är de mer än vanligt hjälpsamma.
Ska passa på att plocka upp lite annat smått och gott också. Tanklocksgångjärn ska visst lösa problemet att luckan åker upp i rondellerna :oops:
Stefans 968

En bra plåt det där :-D Ja, passa[…]

@OlofEmanuel , Får du inge svar kan du se v[…]

@EbbevonVolvo , Ja, äntligen reglisten ;-) […]

Kablar till tändspol

Hei! Ursäkta min Svenska, den är kanske […]