- fre 24 apr 2015, 22:37
Så det går att få tag i nycklar på skroten? Jag har sökt på Laga.se och bildelsbasen.se men hittade inget.
Moderator: Moderatorer
Juventini skrev:Så det går att få tag i nycklar på skroten? Jag har sökt på Laga.se och bildelsbasen.se men hittade inget.De verkar lämnas kvar i demonteringsobjekten som står på självplocken istället för att plockas ur...
Micce1980 skrev:Har ju denna fjärrden är nog säker lätt limmad mellan, men om du inte ska spara nyckeln och byta gör det väl inte om den går sönder eller?
men där är tyvärr inte delbar därfram, den där pipen man sticker in i tändningslåset förefaller vara plastsvetsad. Någon som har lyckats få ut transponden på en fas 1? Har försökt dela på en av de två rservdelsnycklarna men plasten blir bara ful och repig.
grillchips skrev:Såklart, men då han bevisligen provat på ersättningsnycklarna (beggade eller ej) och samma fenomen kvarstår så tycker jag att hans undran är helt rimlig. Även om skåran finns i sidan så kanske de är plastsvetsade från fabrik med chippet på plats. Omöjligt? Nej. Sannolikt? Ganska 50/50.Ja svestade från fabrik när de tillverkas för bilen med chip på plats, men om han ska ta ut allt och stoppa in det i en ny nyckelskal och inte
"Det var info om att nya nycklar inte är limmade som var relevant" - hurdå? Du kan inte jämföra en nyckel till en helt annan plattform.
Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]
..och ett antal till vändor blev det fram och[…]