NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Juventini
Så det går att få tag i nycklar på skroten? Jag har sökt på Laga.se och bildelsbasen.se men hittade inget.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Juventini skrev:Så det går att få tag i nycklar på skroten? Jag har sökt på Laga.se och bildelsbasen.se men hittade inget.
De verkar lämnas kvar i demonteringsobjekten som står på självplocken istället för att plockas ur...
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har ju denna fjärr

men där är tyvärr inte delbar därfram, den där pipen man sticker in i tändningslåset förefaller vara plastsvetsad. Någon som har lyckats få ut transponden på en fas 1? Har försökt dela på en av de två rservdelsnycklarna men plasten blir bara ful och repig.
av ThunderAce
Micce1980 skrev:Har ju denna fjärr

men där är tyvärr inte delbar därfram, den där pipen man sticker in i tändningslåset förefaller vara plastsvetsad. Någon som har lyckats få ut transponden på en fas 1? Har försökt dela på en av de två rservdelsnycklarna men plasten blir bara ful och repig.
den är nog säker lätt limmad mellan, men om du inte ska spara nyckeln och byta gör det väl inte om den går sönder eller?
skulle nog prova med matt kniv och skära mellan där det sitter ihop
Användarvisningsbild
av grillchips
Det blir ju problematiskt att öppna ersättningsnyckeln också, som då blir repig osv. ;)

Men jag tror även som du att det bör gå med en mattkniv.
av ThunderAce
Nu vet jag inte vad "Micce1980" exakt vill göra för han har inte skrivit det, men köper han nya nycklar som
på ebay eller liknande så är nog de inte limmade, ska han hitta några beggade men nyare modell då får han
samma problem.

Gjorde om mina S60 nycklar (lös nyckel + larmdosa) till en KIR och köpte nycklarna på tradera och de var inte limmade
Har inte limmat de heller när jag satte ihop för clipsen håller ganska bra ändå, dock en helt annan modell på nyckel

Det var info om att nya nycklar inte är limmade som var relevant
Användarvisningsbild
av grillchips
Såklart, men då han bevisligen provat på ersättningsnycklarna (beggade eller ej) och samma fenomen kvarstår så tycker jag att hans undran är helt rimlig. Även om skåran finns i sidan så kanske de är plastsvetsade från fabrik med chippet på plats. Omöjligt? Nej. Sannolikt? Ganska 50/50.

"Det var info om att nya nycklar inte är limmade som var relevant" - hurdå? Du kan inte jämföra en nyckel till en helt annan plattform.
av ThunderAce
grillchips skrev:Såklart, men då han bevisligen provat på ersättningsnycklarna (beggade eller ej) och samma fenomen kvarstår så tycker jag att hans undran är helt rimlig. Även om skåran finns i sidan så kanske de är plastsvetsade från fabrik med chippet på plats. Omöjligt? Nej. Sannolikt? Ganska 50/50.

"Det var info om att nya nycklar inte är limmade som var relevant" - hurdå? Du kan inte jämföra en nyckel till en helt annan plattform.
Ja svestade från fabrik när de tillverkas för bilen med chip på plats, men om han ska ta ut allt och stoppa in det i en ny nyckelskal och inte
beställa nya från Volvo så är de inte limmade, beställa bara skal finns lite här och där, det var det jag mena med inte limmade

dessutom provade han på egna reservnycklar han hade inga ersättningsnycklar, eller har han skrivit fel

Vad ska du göra med nyckeln "Micke1980"?
Användarvisningsbild
av grillchips
Han skrev tidigare i tråden att han har plockat nycklar från skroten, det är förmodligen de han kallar reservnycklar.
Och det han ska göra är väl att lyfta över innehållet från sin nuvarande nyckel till en med fräschare skal.

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]