Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zxcvbn
Tackar hade dock inte vaselin men körde ner en större mängd Yes diskmedel på gångjärnets vart plastplopparna är men hjälpte inte ett piss alla gick utav :???: Haft sönder 2 gångjärn nu från Mekonomen... Blir nog att be Volvo byta det i samband med service, kan inte bli alltför dyrt och be dem bara smälla dit ett av deras gångjärn... :D
av Johnnie
Hade samma problem, grejerna gick sönder, stiften flög iväg är jag försökte knacka in dom... :x
Skaffade en ny och tog bort alla stiften först. Höll stiften med en plattång och slipade ändarna litegrann mod smärgelpapper så att det va lättare att trycka in dom i hålen.
Sprayade nån smörja i hålen för bättre glid och pressade sedan in stiften försiktigt. Gick bra, ingen gick sönder. :D
Har för mig att man kan sätta dit fjädern och luckan efteråt, i alla fall luckan så slipper den trassla vid monteringen..
av zxcvbn
wissel skrev:120 pix....
Tackar för samtliga svar.
Ja men sen tillkommer ju monteringen, men om man bokar en service av dem och ett gångjärn, så bör dem nog smälla dit det för någon extra hundring.. :D

Min bil har gått 16500 mil nu och gått 1000 mil sen förra servicen, Så är ju tiden som gör att det blir dags för en service, men vette satan om Jag bör byta Kamrem och vattenpump nu på servicen? ÄR ju trots allt 1500 mil kvar dit och det hinner Jag knappt till nästa serivce.

Volvo V70 2,4Diesel -07 :)

Vart köpte Johnnie sitt gångjärn ifrån? Hmm luckan hade Jag där men inte fjädern vid montering.. Men fan börjar bli leds på tankluckegångjärn nu :-(O) ..
av Johnnie
zxcvbn skrev:
wissel skrev:120 pix....
Tackar för samtliga svar.
Ja men sen tillkommer ju monteringen, men om man bokar en service av dem och ett gångjärn, så bör dem nog smälla dit det för någon extra hundring.. :D

Min bil har gått 16500 mil nu och gått 1000 mil sen förra servicen, Så är ju tiden som gör att det blir dags för en service, men vette satan om Jag bör byta Kamrem och vattenpump nu på servicen? ÄR ju trots allt 1500 mil kvar dit och det hinner Jag knappt till nästa serivce.

Volvo V70 2,4Diesel -07 :)

Vart köpte Johnnie sitt gångjärn ifrån? Hmm luckan hade Jag där men inte fjädern vid montering.. Men fan börjar bli leds på tankluckegångjärn nu :-(O) ..

Jag köpte på Vparts, mailade dom när det första gick sönder och dom va schyssta och skickade ett nytt utan kostnad. :D
av zxcvbn
Tackar för svar! Men bokade Service och byte av tankluckegångjärn på Volvo, 120 ca för gångjärnet och med arbete kring? 380 Riksdaler vill Jag minnas, Serivicen 3500 bara basservice, så totalt 3800 ca :roll:

för 380 inkl. arbete och material så ids Jag inte stå och pilla där själv.... :roll:
av :stefan:
Jag satte fast luckan innan jag bankade in pinnarna, vilket i efterhand var tur för fjädern svor jag över bra mycket längre än vad det tog med pinnarna.

Men ett tips för monteringen av pinnarna: tryck igenom pinnarna några millimeter så blir det enklare att rikta in fästet mot hålen i plåten och du riskerar inte att halka snett efter första pinnen och slå sönder de andra. :)
av kniifen
Alla pinnarna gick av för mig med. Jag tog reda på dom och vände på dom och knackade in dom. (plast pinnarna som gick av) Köpte mitt på Volvo. Luckan sitter där den ska nu.
Kupefläkt vandrar V70 2013

V70 d4 AWD my13 Kupefläkten har på sis[…]

Volvo on call och GSM

Spelar ingen roll, volvo stöder det inte. Vil[…]

Luktar avgaser i kupen

Det luktar avgaser i kupen, jättemycket om ma[…]

Har på däckhotell, orkar inte förv[…]