Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
Chefen för köket (frun) har Nebula med Good Year 225/40/18 på sin V70. Vid fullt rattuslag tar det i innerskärmarna.

Har 235:or på min V70 och det tar också i innerskärmarna.

Skulle satsa 225/40/18 om jag vore som dig.

:D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
exup skrev:
VolvoB20 skrev:
exup skrev:Min bil kommer att levereras med 225/45-17,så ett par 225/40-18 kommer att ha ungefär samma rullomkrets skiljer 3mm bara.
Tur att smaken är delad, jag gillar inte sänkta volvokombis, hur mycket Ferrari wannabe man är så blir det ingen sportbil i alla fall hur mycket man än sänker, det är ändå en volvokombi.
Haha,med dina argument så varför ens bry sej om ett par feta fälgar,varför ens bry sej hur den ser ut överhuvudtaget :???: Jag sänker enbart bilen för att jag tycker den är snyggare så helt enkelt,jag ska inte köra på bana eller något sådant heller.Vad det gäller bredden på däcken så tycker jag att det verkar helt osannolikt att det skulle skilja på olika däckmärken.
Jag refererar inte till något jag läst på nätet, inte till någon kompis brors polare. Jag har själv jämfört olika däck bredvid varandra.

Jag blev själv grymt besviken när jag hade fått på nya 255or och det såg ut som djävla cyckel-hjul på bilen, trodde däckaren hade monterat helt fel däck, men icke, det var det som fick mig att kolla upp lite olika märken.

Micheling Pilot Sport var BREDARE än min fälg och "putade ut" lite.

Toyo Proxies T1 var mycket smalare är fälgen så det såg fan så magert ut.

Detta trots EXAKT samma dimmention.

För övrigt tycker jag feta däck/fälgar är toksnyggt även på en V70, på sommarbilen är det 3-split och ska nog gå upp till 315 i sommar. Jag gillar bara inte sänkingen på V70 för jag tycker det stör linjerna (som om man har 4 tjocksteffe i bilen) Men alla har vi ju olika smak.
Användarvisningsbild
av MartinS
Mina fyra 225/45-17 Falken ZE-512 ligger på hög bredvid min farsas Bridgestone Turanza i 205/55-16, och hans hög är cirka 1cm lägre än min. Egentligen borde det skilja 8cm.

Mina sitter på 7,5" fälgar och hans på 7" fälgar, så det spelar inte heller någon större roll.

/Martin
Användarvisningsbild
av exup
VolvoB20 skrev:
exup skrev:
VolvoB20 skrev: Tur att smaken är delad, jag gillar inte sänkta volvokombis, hur mycket Ferrari wannabe man är så blir det ingen sportbil i alla fall hur mycket man än sänker, det är ändå en volvokombi.
Haha,med dina argument så varför ens bry sej om ett par feta fälgar,varför ens bry sej hur den ser ut överhuvudtaget :???: Jag sänker enbart bilen för att jag tycker den är snyggare så helt enkelt,jag ska inte köra på bana eller något sådant heller.Vad det gäller bredden på däcken så tycker jag att det verkar helt osannolikt att det skulle skilja på olika däckmärken.
Jag refererar inte till något jag läst på nätet, inte till någon kompis brors polare. Jag har själv jämfört olika däck bredvid varandra.

Jag blev själv grymt besviken när jag hade fått på nya 255or och det såg ut som djävla cyckel-hjul på bilen, trodde däckaren hade monterat helt fel däck, men icke, det var det som fick mig att kolla upp lite olika märken.

För övrigt tycker jag feta däck/fälgar är toksnyggt även på en V70, på sommarbilen är det 3-split och ska nog gå upp till 315 i sommar. Jag gillar bara inte sänkingen på V70 för jag tycker det stör linjerna (som om man har 4 tjocksteffe i bilen) Men alla har vi ju olika smak.
Att det kan skilja så imellan är ju sjukt!! Men ialf så har jag hämtat bilen nu och är mkt gladare,tror du inte ens en liten sänkning hade fått dom här fälgarna å se lite mer ut :wink:

Bild
Användarvisningsbild
av ER
Daddan skrev:Jag tycker sänkning och 225/45/17 är svårmanövrerat redan eftersom svängradien är så dålig. 235 är ännu värre.
Med "rätt" offset, i mitt fall ET43 på 7,5x17" fälg med nokian 225/45-17" gummin så behövs inte mer än minsta styrbegränsaren som är avsedd för 15" fälg.
Skulle kunna ha 235 svålar utan problem också om ET:t vore 43 på dessa.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
exup skrev:
VolvoB20 skrev:
exup skrev: Haha,med dina argument så varför ens bry sej om ett par feta fälgar,varför ens bry sej hur den ser ut överhuvudtaget :???: Jag sänker enbart bilen för att jag tycker den är snyggare så helt enkelt,jag ska inte köra på bana eller något sådant heller.Vad det gäller bredden på däcken så tycker jag att det verkar helt osannolikt att det skulle skilja på olika däckmärken.

Att det kan skilja så imellan är ju sjukt!! Men ialf så har jag hämtat bilen nu och är mkt gladare,tror du inte ens en liten sänkning hade fått dom här fälgarna å se lite mer ut :wink:

Bild
Som sagt, smaken är som baken, delad. Jag tycker att höjden ser helrätt ut som den är med helt rätt linjer. Men tycker du att den behöver komma ned för att du ska bli nöjd så ska du så klart sänka den.

Ta in bilden i photoshop och sänk ned den lite så ser du hur det bli innan du gör "det i verkligheten".

På BMW är det en plåga att sänka för det finns inte justeringar på alla stag i bakaxeln så det blir aldrig helt bra och kavar lite däck. Kanske har V70 flera justeringsmöjligheter tex för att flytta övre stötdämparfäste i sidled. Någon expert kan säkert svara på det.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
VolvoB20 skrev:
exup skrev:
VolvoB20 skrev:

Bild
Som sagt, smaken är som baken, delad. Jag tycker att höjden ser helrätt ut som den är med helt rätt linjer. Men tycker du att den behöver komma ned för att du ska bli nöjd så ska du så klart sänka den.

Ta in bilden i photoshop och sänk ned den lite så ser du hur det bli innan du gör "det i verkligheten".

På BMW är det en plåga att sänka för det finns inte justeringar på alla stag i bakaxeln så det blir aldrig helt bra och kavar lite däck. Kanske har V70 flera justeringsmöjligheter tex för att flytta övre stötdämparfäste i sidled. Någon expert kan säkert svara på det.
Så här kanske.....

Bild
Användarvisningsbild
av exup
Bild

Njaa,kanske lite väl mkt faktist,lite högre änså får det nog bli,Ingen PimpMyRide sänkning,utan en Familjesänkning ca 40mm ungefär är va det handlar om hehe.När 18" har kommit på så är det ca 1cm till skärmkant,det är lagom :D
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]