Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GLT20V
Hej alla!
Det är möjligt att detta fel har tagits upp i någon annan liknande tråd. Lite kort så är läget följande, jag har en 850 Glt -97 som rullat 20 800 mil, bilen är i mycket bra bruksskick och jag har precis köpt den.

Felet som har inträffat 3-4 ggr under cirka en månad(det är då jag börjat köra med den mer) är att lyset, mätare, och bilen stannar strax efter det. MEN om jag vrider strömställaren för lyset i mittenläge så går bilen att fortsätta köra men det andra har fortsatt samma status. Efter ett tag(tiden variererar) så kommer funktionerna tillbaka igen och fungerar några dagar.

Helskumt, som alltid med elfel, kan såklart vara jordfel, batteriet kanske på något vis. Jag har inte börjat grotta något djupare i detta ännu så det går säkert att lösa, men om någon råkat ut för samma så får man skriva i tråden. :-)-)
av mikekop
Förmodligen utsliten tändningslåskontakt. Relativt enkelt att byta, inte apdyr heller. Jag har bytt på min V70 TDI -98.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS