Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#968691
Tjena är det någon som har ordinarie elschema till 740is hus
Helst bara hus inte massa annat
Se bild nedan

Har testmonterat mätarna i bilen också
Bilagor
image.jpg
image.jpg (1.4 MiB) Visad 433 gånger
image.jpg
image.jpg (1.37 MiB) Visad 424 gånger
#968752
Tackar

Jag kom på det att om det inte funkar att ha mätaren utan kretskort så får jag väl knöla in 740ins kretskort bakom
Det är därför jag söker elschema
#969265
Var på nossebros veteranmarknad
Hittade hijackers
Sen hittade jag även baklyckter
Men en var inte hella och jag hade inte glaset till den
Så jag ska leta rätt på en annan
Bilagor
image.jpg
image.jpg (1.36 MiB) Visad 448 gånger
#969427
Imorrn ska jag ta en sväng in på biltema och eventuellt eklunds skrot
Kommer bilder på vad jag köpt då

Ingen som har ett vettigt 740 -88 elschema ?
#969501
Jag har försökt följa det schemat förut men hjälper inte så jättemycket
Men tack ändå

Om man nu tänker lite
Man har ju 4 stift bakom hastmätaren plus 2 ingångar lite högre upp
En utav dem övre ingångarna borde vara el in till hela huset sen borde den andra vara chassijord
Sen på dem lägre stiften borde vara från givaren men vad är dem resterande till
Ska det också vara 12+ och jord där
Eller är det något till trippen ?
Användarvisningsbild
av P210
#969518
Volvoetoppen skrev:Jag har försökt följa det schemat förut men hjälper inte så jättemycket
Men tack ändå?
Det schemat? du får 96300 träffar, fortsätt leta!
Har du kablarna från instrumentet kvar kanske detta säger något:
Here is what I had to do:
-ground pin 2 on the longest connector on the gauge cluster (this is grounded on 1990 models, and connected to nothing on mine)
-run two dedicated and non-grounded wires straight to the speedometer from the sensor (really you could get by with one, the green/white is already a dedicated wire)

The pin 2 connects to the brown/white wire through a 100 ohm resistor inside the gauge cluster. If the brown/white wire is grounded directly it causes the 60mph problem, but if grounded through the resistor it works correctly. If not grounded at all it provides no speedometer reading. On the older 3 pin models this wire is connected directly to ground, so the sensor shares a ground wire with the fuel level sensor.

I just ran a jumper wire from the ground on the voltage gauge, to a screw that was on the opposite side of the 100 ohm resistor, so I didn't need to make a new ground point, and mess with the gauge cluster connector on the car.
Hela tråden;
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=120730
#969578
Det var intressant
Skrev ut ett schema idag på skolan
Men det var för 84 till 86
Är det dem årsmodellerna som hade 3 stift ?
#969667
Tyvärr har jag inga bilder men idag har jag vart på biltema och köpt :
Vindrutespolare
Bromsnipplar
Kabelskor
Slang till Hijackersna
Flytande packning
Sladdar
Isolering
Tyg
Instrument lampor
Slangklämmer
Generator rem

Imorrn blir traktorn mattsvart
Kommer bilder då
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
Läcker olja i området under insuget

Inte så olyckligt att det är toppacknin[…]

Lyfter denna tråd och undrar om man kan spel[…]

Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har hämta[…]

Hej Har ett litet problem med min v70 d3 frå[…]