Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

De vaddå märkligt att ingen svarat, jag stod i exakt det dilemmat men jag valde golf (2010 årsmodell) efter att ha läst om hur bra rostskyddade de var, suzuki är knappt alls rostskyddade. Sköna säten oxå i golf, sitter nästan lika bra som i en volvo. Snygg oxå, men nästan osynlig, ingen vänder sig efter en golf. Men alltså jag tror det kan bli mer fel på en golf i längden, japanerna är ju så bra på att bygga bilar som inte faller sönder titt som tätt, så jag börjar undra om jag satsade fel...
semmelman skrev:De vaddå märkligt att ingen svarat, jag stod i exakt det dilemmat men jag valde golf (2010 årsmodell) efter att ha läst om hur bra rostskyddade de var, suzuki är knappt alls rostskyddade. Sköna säten oxå i golf, sitter nästan lika bra som i en volvo. Snygg oxå, men nästan osynlig, ingen vänder sig efter en golf. Men alltså jag tror det kan bli mer fel på en golf i längden, japanerna är ju så bra på att bygga bilar som inte faller sönder titt som tätt, så jag börjar undra om jag satsade fel...
Borde vara en viss skillnad på 2000 tal och 80-tal dock...Men japaner hör man alltid om dåligt rostskydd.
Användarvisningsbild
av Nexus
Golfen i sig har ju en piss konstruktion på kopplingen. Urtramp lager sitter i kanten på lådan mm.... Golfen rostar lika mycket som sukkan. 80 talet var ju rostens decenium sen kom det igen på mercedes på 90 talets slut :wink:
Malmstroem skrev:Jag skulle inte gärna sätta mig i en 80-tals Suzuki. Jag vill minnas att krocksäkerheten var synnerligen dålig.
Tänkte mer på förbrukning då Nissan Micra (förgasare) förbrukar rätt kraftigt, driftsäkerhet osv.
Nexus skrev:förbrukar mycket? farmor hade en Micra och den gick ju nästan på luft....
Jag tror hon körde på gas :mrgreen:

Hade mellan dessa två valt golfen, reservdelar känns iaf som att de borde svämma här dels Biltema mm men framförallt på nätsajter i knackwurstlandet söder om oss. Säkert bra mycket lättare att hitta delar på skroten med. Så tänker jag iaf.

Har du flyttat över spridarna från gam[…]

Nordic Plus vs Ultra

Headup display, harman kardon, massage funktion so[…]

Håller på att byta drivaxel på h[…]

Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]