Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Boden skrev:Det är bra att du disskuterar med dig själv. Då får vi andra lära oss :D
fast svaret fanns ju redan i första inlägget han själv skrev.
Användarvisningsbild
av iaken
ah sökt i forumet om en tråd som har med min panel med just de knapparna att göra. Fick hem fel panel från volvo idag. Fick en S60/V70 01-04 trots att jag stod med vid Vida och såg att det var till 07... grrr. Kan jag få artnr för den som är till 07. Tack! :)

Så det inte blir några missförstånd. Panelen som har knapparna under ECC'n. 3 hål ska det vara.
av Marbas
limpan_ore skrev:Panelen där knapparna för dstc etc sitter. Jaf har köpt en knapp för att slå på extralysena som jag vill montera dit. Jag gled in till helmia tidigare idag och en kille på verkstan visade mig hur man skulle göra det var bara att bända försiktigt runt om så skulle den släppa.

Nu ska jag bara slakta knappen så att den inte går in i stereons bussystem och ställer till det jag är ju bara ute efter en slutning som jag själv drar till gps:en.
Jag fattar inte riktigt hur du tänkt göra, men lägg upp bilder och beskrivning på hur du har gjort eftersom det är rätt intressant för oss andra också...

Jag trodde att knapparna bara gav/läste signaler på CAN bussen och att andra enheter läste av/skickade signaler till knappen. Exempelvis extraljusknappen skickar en signal till någon enhet att slå till ett relä när knappen aktiverat funktionen och när helljuset sätts på. Knappen i sig har ingen slutande del som strömmen till extraljusrelät går igenom utan bara talar om för en "dator" att "nu är extraljuset aktiverat"... Men jag kanske fått det om bakfoten. I vilket fall som helst så är jag intresserad av hur du löser "GSP Power On/Off".

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]