Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av meonmybike
Tjena! har ett litet fenomen med min v70.. Det händer att Abs lampan tänds och visar att de e nått felmeddelande under färd men startar jag om bilen försvinner de och sen kan de gå allt från 10 min körning till en veckas körning innan den lyser igen, detta har pågått ett tag nu :P den tänds sen lagar den sig själv o slocknar.. någon mer som har varit med om detta? någon som har några idéer om vad de kan va?
Funderar själv på om de e kransen elr givaren :) händer även att de klickar från höger fram hjul när man svänger fullt vänster, och att antispinnen går i vid rondell körning..

MVH VIKTOR
av dieselkenneth
Enligt regeln enklast och billigast först. Kolla att inte centrumbulten i hjulnavet är lös, du behöver inte ens ta bort hjulet det räcker med att peta bort navkapseln för att komma åt att kontrollera bulten. lös bult kan orsaka att det klickar från hjulet vid start och stopp samt att abs och antispinn reagerar pga att drivaxeln rör sig i hjulnavet och kommer för långt ifrån ABS-ringen främst vid rondellkörning. Hjälper inte det så kolla abs-ringen eller gör en felkodsavläsning.

Mmm, börjar bli dags att beställa nya. F[…]

Kablar till tändspol

Får man såna nånstans?

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Tack för svar! Något special verktyg? N[…]

Kupefläkt vandrar V70 2013

V70 d4 AWD my13 Kupefläkten har på sis[…]