Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av spaceuser
Beställde en ny XC60 D4 AWD Summum E igår, och preliminär leverans är vecka 28, dvs 11 veckor. Vill minnas att V40 jag köpte för 2 år sedan tog 9 veckor. Har lärt mig att kösiffran inte är att lita på. Står på runt 3300 nyss.

Hur som helst så bör den se ut som länken nedan i färdigt skick,

http://images2.boostmotorgroup.com/538/ ... 0899_1.jpg
av MooLgAn
MooLgAn skrev:
Petzzon skrev:Jag har lev vecka 30 på vår XC60 ORE finns det någon som har senare lev. vecka än det ännu?
Bilen beställd 9:e feb, blir ju 23 veckors väntan totalt.
Jag var in och beställde vår XC60 OR 14:e feb, orderbekräftelse 2:e mars. Leveransvecka 31.
Jag har varit i kontakt med ÅF ang. den långa leveranstiden och enligt honom så beror det på att fälgen (Avior) är det som orsakar den långa leveranstiden. Antar att underleverantören inte hinner med?
Användarvisningsbild
av mikeman
MooLgAn skrev:
MooLgAn skrev:
Petzzon skrev:Jag har lev vecka 30 på vår XC60 ORE finns det någon som har senare lev. vecka än det ännu?
Jag var in och beställde vår XC60 OR 14:e feb, orderbekräftelse 2:e mars. Leveransvecka 31.
Jag har varit i kontakt med ÅF ang. den långa leveranstiden och enligt honom så beror det på att fälgen (Avior) är det som orsakar den långa leveranstiden. Antar att underleverantören inte hinner med?
Ja, jag fick höra exakt samma sak om standard 18 tums ocean race-fälgarna också av åf. Mycket lång leveranstid på just 18-tummarna för de flesta valde dem (när det gällde V60).
Användarvisningsbild
av spaceuser
MooLgAn skrev:
MooLgAn skrev:
Jag ville också ha Avior 20", men jag visste att leveransen av bilen skulle ske efter semestrarna, så valde jag Titania istället, och de ser faktiskt rätt snygga ut. Kolla länken jag la in strax här ovan, som visar på hur min igår beställda kommer att se ut. Den har Titania 20".
av Petzzon
spaceuser skrev:
MooLgAn skrev:
MooLgAn skrev:

Jag ville också ha Avior 20", men jag visste att leveransen av bilen skulle ske efter semestrarna, så valde jag Titania istället, och de ser faktiskt rätt snygga ut. Kolla länken jag la in strax här ovan, som visar på hur min igår beställda kommer att se ut. Den har Titania 20".
Hade också kunnat tänka mig Titania, problemet är att det valet finns inte om du valde en ORE, dessutom kostade ju Avior 0 Kr extra.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Precis beställt en V60 Ocean Race, D4e automat BE PRO samt 18" standard! Hoppas verkligen att jag får den innan sommaren, min ÅF menade att det blir leverans i början av juni men kunde inte lova! Bara hoppas :D
av MooLgAn
Exakt, jag hade verkligen kunnat tänka mig Titania, eller ännu bättre Ixion II :P Men de fälgarna finns bara som tillval på Summum resp. R-design.....jag försökte ändå ändra hos ÅF :wink:
av snejkaj
mikeman skrev:
Ja, jag fick höra exakt samma sak om standard 18 tums ocean race-fälgarna också av åf. Mycket lång leveranstid på just 18-tummarna för de flesta valde dem (när det gällde V60).
Jag beställde först med Sleipner 18" och ändrade sen till Portunus 18". Det påverkade inte leveransveckan alls.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Leveranstiden kan bero på hur mycket grejer som helst. Ibland kan kan ha tur också! :wink:

Förra året när jag beställde min nuvarande XC60 D5 Black-R så gjorde jag det samma dag som MY15 gick att beställa och det tog 4-5 veckor innan den dök upp hos återförsäljaren! Inte riktigt samma sak med XC90in som är beställd nu :lol:
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 203
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]