Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rudolfroffe
Hallå där!

Behöver byta länkarmarna på min S70.
Skruvat.se säljer denna:
http://www.skruvat.se/Lankarm-P12997.aspx

Kan man byta ut orginalbussningen mot den hårdare varianten av Polyuretanbussning?

http://www.skruvat.se/Bussningskit-lank ... 29535.aspx

Svårt? Vi har en hydraulpress på jobbet som klarar många ton. Något som jag bör tänka på? Smörja med diskmedel eller annat?

Kom gärna med tips.

/Roffe
Användarvisningsbild
av taxi
Dom där lösa bussningarna på skruvat är nästan mjukare än original, så om du ska köpa lösa och pressa i själv kan du lika gärna ta originalbussningar.
av Rudolfroffe
Lucif3r skrev:
taxi skrev:Dom där lösa bussningarna på skruvat är nästan mjukare än original

Jasså är dom? :shock:

Jag tolkar det som att du inte håller med?
Jag skall köpa nya länkarmar, frågan är om det värt besväret att byta till Polyuretan på Skruvats armar? Eller om jag skall montera dem som de är?
Användarvisningsbild
av taxi
Bara en känsla, tror att Pettson har lagt märke till samma sak. Efter montering på förra bilen (850)fick jag "bra att veta" på besiktningen att dom börjar bli mjuka.
av *pettson*
Först och främst.. hydalpress används inte för i och urmontering om man ska byta till polybussningar.
För det andra.. den satsen är skräp som håller runt 2500 mil. Totalt onödig, kört ner två såna satser själv, dom glappar upp sej. Ska man ha sån typ av bussning så är det powerflex som gäller. Dyrare men långt mycket hållbarare.
Tredje och sista, vill man ha en rejäl och positiv förändring så får man leta upp två gamla aluminiumlänkarmar för att sätta powerflexbussningar i. Men då blir det som en ny bil.
V90 läggs ner.

Det kan ta tid...... Det hoppas jag :-D

Råd vid motortvätt

Avfetta inte för noggrant, ett tunt fett- ell[…]

Kanske inte dom flesta, men måånga g&a[…]

Idag har bilden varit på service, under 3K h[…]