Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vredet hamnade där när SIPS-airbag infördes i 850 en gång i tiden. Före den finessen satt vredet på andra sidan av ryggstödet, där det åtminstone var åtkomligt när stolen stod i ett fördelaktigt läge i förhållande till B-stolpen. Men när en airbag skulle kunna skjutas ut där gick det inte att ha vredet på yttersidan, så då hamnade det i kläm med mittkonsolens fack istället.
Gillar det manuella reglaget för att justera ryggstödet med. Görs bäst från baksätet och med klockan av :lol: :wink: Har på mina egna bilar alltid haft elstol, men dom andra jag kör dagligen har manuella reglage. Helt värdelöst :P
Har MY15 XC70 med manuella stolar men elektriskt svankstöd. Har ju dock dynamicstolar eftersom det är en Sport Edition.
hållundan skrev:Har MY15 XC70 med manuella stolar men elektriskt svankstöd. Har ju dock dynamicstolar eftersom det är en Sport Edition.
Då borde jag få elektriskt svankstöd på min Sport Edition, ska kolla i eftermiddag när jag hämtar den. :D

Vad är egentligen skillnaden på "standardstolar" och Dynamicstolarna?

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]