NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jihed
Nu har jag inte kört Golf 5:n Men jag tycket att tjejens Golf 4 känns mer gedigen än min V50. Tror inte min v50 är i lika fint skick när den rullat 18000mil. Och då är jag petig med mina prylar, och det är inte hon.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag kör själv mycket bil och inget annat märke har tilltalat mig så mycket i funktion och kvalitè som vad Volvo gör.
Jag tittade ett kort tag på Saab och jag behöver inte säga mer än att jag blev besviken.
Användarvisningsbild
av gripen
Är inte det här en Volvotråd i ett Volvoforum. Då är väl snack om riskokare och folkvagnar aningen off topic? ;)

ON topic så har jag aldrig haft anledning att vara missnöjd med min 1.8-liters. Iaf inte om man inte bryr sig om hästkraftsraseriet då - och det gör inte jag. 125 hk duger alldeles utmärkt för mig. :)

Nu med sommardäcken på igen drar den väl runt 0.8 blandat och det prioriterar jag mer.
av Tylön
Skiljer det något åt i serviceintervallen mellan 1,8 och 1,8 F ?

eller är detta samma motor ?

Någon som har svar på denna frågan ?

Det har ju framkommit i denna tråd att 1,8 F har täta serviceintervall ( 1000mil ? ).
av Micke N
Tylön skrev:
Skiljer det något åt i serviceintervallen mellan 1,8 och 1,8 F ?

eller är detta samma motor ?

Någon som har svar på denna frågan ?

Det har ju framkommit i denna tråd att 1,8 F har täta serviceintervall ( 1000mil ? ).
Eftersom det i det finstilta i serviceanvisningar brukar stå att service skall göras oftare vid ogynnsam körning (t ex mycket stadskörning) bör du fråga en volvoverkstad vad som gäller för dina körförhållanden. Volvos servicebok brukar bara ange milintervall vid service, sedan tänds en servicelampa en gån om året. Någon riktig serviceindikator (antal starter etc) eller oljekvalitetsmätare finns mig veterligen inte ännu på volvobilar.

Samma grundmotor är det dock, skillnaden är att bränslet är mer aggressivt mot oljan.

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]