Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xboy72
Bilen vill inte starta? Har gnista, fin dimma från spridare och ca 4bar bränsletryck,har även testat med vevaxelgivare samt kamgivare från en fungerande bil men den vill inte starta den bara tänder men orkar inte gå igång och baktänder hela tiden,har kollat med en omd men den visar inga felkoder?
Hur går jag vidare är tom på idéer,snälla skriv vad ni tror och tänker är glad för alla svar jag kan få
av Angus
Tja, välkommen till den värld som består av tjuriga Volvo dieslar :evil: Finns e uppsjö av trådar om du söker i forumet har dock själv inte lyckats hitta någon som löst problemet 100% !! Jag har bytt solenoid ( eller va fa. den heter) samt bytt ut startmotorn mot en renoverad begagnad. Detta har gjort att bilen startat som en klocka i 3 månader men nu har den återigen börjat tjura ihop :twisted: så jag är tillbaka på ruta 1 igen !
av valln
Har xboy fladdrande varvräknare i startögonblicket?
Visserligen har du bränsledimma, men du kan nog ändå ha en trilskande bränslepump eller relä.

Angus du kan ha en skadad kuggkrans på svänghjulet.

Glad i hågen skulle jag idag första g&a[…]

740 lambda

Du kan ganska enkelt kolla om lambdasonden fungera[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&[…]

Jag har ingen aning om sådana sensorproblem […]