Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LazerHawke
Satte på mina 235/40/18 idag jädrans vägljud med dessa jämfört med 215/55/16 på vintern nu får man höja volymen på stereon :D
av perhall
40- och 60-bilar R-design (sänkt chassi) blir rätt bullriga med 18"... S80 Executive klarar det bättre.

svårt att jämföra däckslitage. Det kan tre- till femdubblas om man kör hårt jämfört med mjukt. Min kollega kör lugnt och har haft likadana däck som jag och kört nästan exakt lika långt. Extremt stor skillnad i däckslitage.
Användarvisningsbild
av Sceptic
perhall skrev:40- och 60-bilar R-design (sänkt chassi) blir rätt bullriga med 18"... S80 Executive klarar det bättre.

svårt att jämföra däckslitage. Det kan tre- till femdubblas om man kör hårt jämfört med mjukt. Min kollega kör lugnt och har haft likadana däck som jag och kört nästan exakt lika långt. Extremt stor skillnad i däckslitage.
Märkte det när jag förra sommaren slet ut det par nya Pirelli Rosso som satt fram, får köra lugnare den här sommaren :D . Tycker min R-Design är hyfsat "obullrig" trots 18".
av Periodare
Sådär. Har felaktigt skyllt vägljudet på däcken. Bytte bägge hjullager fram idag. Blev en ny bil. Har sakta blivit värre de senaste veckorna, tidigare har det nog inte låtit lika illa plus att dubbdäcken maskerat oljudet.

Men vilken skitkvalite. Kass hjullager innan 8000 mil. Ingen goodwill eller garanti från Volvo. Bilia ville ha 5500 per sida i mtrl inkl arbete. Otroligt. Kom undan med totalt 6700 efter rabatter och tur.
av JE Jr
simonhalmstad skrev:Jag kör på contisportcontact5 på mina 18" någon som vet hur hållbarheten är på dom? Det verkar som bra däck iallafall dom vann i däcktestet i senaste numret av teknikens värld. :-)
Har likadana på min V8, funkar riktigt bra tycker jag! Ganska mjuka och komfortabla med Har bara kört 1400mil med dem än, men som det ser ut nu så verkar de räcka bortåt 3000mil till! Har ca 2.8-2.9 bar i dem.
av AndS
Periodare skrev:Sådär. Har felaktigt skyllt vägljudet på däcken. Bytte bägge hjullager fram idag. Blev en ny bil. Har sakta blivit värre de senaste veckorna, tidigare har det nog inte låtit lika illa plus att dubbdäcken maskerat oljudet.

Men vilken skitkvalite. Kass hjullager innan 8000 mil. Ingen goodwill eller garanti från Volvo. Bilia ville ha 5500 per sida i mtrl inkl arbete. Otroligt. Kom undan med totalt 6700 efter rabatter och tur.
Är det med 18" Volvofälgar? Bredare fälgar och att det breddar utåt går illa åt hjullager.
Våra har rullat i 18000 mil men med smalare fälg/däck.
av Periodare
AndS skrev: Är det med 18" Volvofälgar? Bredare fälgar och att det breddar utåt går illa åt hjullager.
Våra har rullat i 18000 mil men med smalare fälg/däck.
18" Volvo original.
Och den har bara rullat 3 veckor på.det, innan dess bara 16" original.
Hjullager är skitkvalite.

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]