Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

HakanF skrev:En ny dämpare ska motioneras innan den monteras kanske det de missar ibland.(?)
Dessa dämpare går inte motionera på traditionellt sätt. De levereras "ihoppressade", säkrade med ett plastband. När man kapar bandet (med dämparen på plats) skjuter den "ut" och kan inte pressas ihop med handkraft.

/awwd
apersson850 skrev:Fjäderbenen fram fick bytas, däremot. De började läcka. Men jag körde 50000 mil med samma turbo också. Växellådan hade ett tillverkningsfel, så den byttes efter några veckor, men nummer två höll bilen ut. Kopplingen höll också 50000 mil, på en 854 Turbo som drog husvagn en hel del. Det som gav upp "på riktigt" var motorn, som tappade kompression på en cylinder. Det var då jag tröttnade och skickade den till skroten.
Vem vet, kanske någon köpte lådan och dämparna bak för 1/3 av nypriset som skrotarna brukar ta för slitna grejer..:)
Ja, jag hade ju hoppats att Nivåmat dämparna-skulle hålla bra/länge då de inte har några yttre saker som kan krångla som givare och pumpar tex.

Men så var det visst inte, känns som kvaliteten motsvarar ett par utkörda cykelpumpar från Butterix.

Om de nu var måndagsexemplar jag fått kunde man ju trott att det skulle gå på goodwill, en del i alla fall men icke.

Alla mina senaste volvo-bilar har drabbats av reparationer i 15,000 kronors-klassen så fort bilen passerat 24 månader och alla garantier är tokslut.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]