- mån 20 apr 2015, 21:16
Har för mig att A-armarna i princip ligger parallella med marken vid normal belastning.
Absolut inga Hi-jackers fram, det är som att fylla stötdämparna med tryckluft, de blir stumma och värdelösa, du kommer få en orolig och vandrande framvagn.
Pröva fler originalfjädrar, eller köp ett par rallyfjädrar, då kan du få upp den ett par cm.
Volvoetoppen skrev:Hallå,hallå alla goa volvofolkAntar att A-armarnas genomslagsgummi inte bottnar? Och med originalmotorn har de precis den belastning de ska ha, bottnar genomslagsgummit så är det fel på fjädrarna, slut eller fel längd.
Jag har gått runt och funderat på hur jag ska få bilen högre i fram. Motorn pressar ju ner den till botten kan jag säga. Jag har bytt och testat andra fjädrar men den är för låg Tacksam för svar
Har för mig att A-armarna i princip ligger parallella med marken vid normal belastning.
Absolut inga Hi-jackers fram, det är som att fylla stötdämparna med tryckluft, de blir stumma och värdelösa, du kommer få en orolig och vandrande framvagn.
Pröva fler originalfjädrar, eller köp ett par rallyfjädrar, då kan du få upp den ett par cm.