Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Här kommer ett par bilder. Skitig bil, och fick inte riktigt till någon vinkel där toningen syndes ordentligt. Men man ser ju itne rakt igenom bilen iaf :)

Bild
Bild
(Dom vita prickarna är nå skumma reflektioner, eller nå skit på linsen)

Börjar likna en volvokombi nu iaf, med drag och toning :-)-)
En XC-grill, någon roligare torkararm bak, laga rost och bättra på lacken så kan man t om säga att den är riktigt fin :P
Tackar :)
jo ett par fälgar skulle inte sitta helt fel, men verkligheten sätter lite stopp för det. Jag har ju ändå så gott som sprillans nya däck, och då är det svårt att motivera den rätt stora utgiften för nya fälgar+däck igen. "Vill ha" fungerar inte riktigt i praktiken :P

Går dock (fortfarande) i planerna att inhandla en till bil och ha som riktigt projekt/extra bil när man fixar V70in. Vet inte riktigt vad jag vill ha dock, men RWD alt. AWD med minst 50/50(eller mer bak än fram) delning är väl planen iaf. Och helst lite mer krut i motorn än T5an :P
FWD duger som bruksbil(och V70 är ju extremt bekväm också), men är rätt deprimerande på vintern :lol:
Nåja, får väl se om man kommer över något lämpligt offer i framtiden.
Comet är ju en "dröm" jag har. Helt klart volvos snyggaste fälg. Ramlar jag över massa pengar jag inte har någon användning för så står comet helt klart väldigt högt upp på listan :P
Finns ju iofs meteor också, som är 16". Då kan jag ju bara skifta över däcken... Fast och andra sidan är 16" tråkigt...
Lucif3r skrev:Comet är ju en "dröm" jag har. Helt klart volvos snyggaste fälg. Ramlar jag över massa pengar jag inte har någon användning för så står comet helt klart väldigt högt upp på listan :P
Finns ju iofs meteor också, som är 16". Då kan jag ju bara skifta över däcken... Fast och andra sidan är 16" tråkigt...
Ja de hade inte varit dumt.. :P Vad ligger priserna på en uppsättning Comet på då? Har ingen vidare koll när man själv har fel offset.. Suck :roll: ;)
Var sjukt nära att lägga vantarna på en uppsättning galaxy fälgar med två sprillans nya däck och två 4mm för otroliga 1200kr!!! :o fast herren hade blivit nerringd totalt! och jag tror den bara hade varit ute i 20min.. :( var bara 5mil bort också..
Jaha, dom senaste dagarna har gått åt till att felsöka och laga kylfläkten. Ni kan läsa hela historien här; http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=116983

Lite småpill hann jag med att göra medans jag funderade på vaf-n felet kunde vara. Min knapp/spak för att ställa in speglarna har varit extremt geggig och allmänt äcklig. Allvarligt, den var så kletig att den fastnade på fingrarna :|
Rådde bot på det genom att slipa ner den och stänka lite färg på den, gjorde samma procedur som hantagssargarna, dvs blå grund, tunnt lager silverzink och lite klarlack. Skulle egentligen ha slängt på några fler lager klarlack, men vafasen, det är ju bara en knapp/spak.
Bild
Blev lite trevligare iaf, och framför allt bra mycket trevligare att använda.

Iom. kylproblemet var jag även tvungen att "ta oskulden" på bilen genom att öppna styrboxlådan. Så här gjorde jag:
Bild
Sågade helt enkelt ett snitt i blindbulten och skruvade ur den med en vanlig mejsel. Iom. detta så kunde jag även montera tillbaka bygeln istället för att kasta den som dom flesta andra gör. Funktionen är ju borta(hålla tjuvar borta), men utseendet är iaf behållet.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 54
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]

Klockfjäder/kontaktrulle????