Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrOverlord
Hej alla

Jag har idag köpt en grill till min V70 2001 som jag tänkte måla svart. Min plan är att avfetta och tvätta den ordentligt. Slipa av den med ett fint sandpapper och efter detta spraya på plast primer för att avsluta med svart plastfärg.

Undrar bara om någon annan därute har en annan plan eller om min verkar rimlig.

Trevlig kväll..

MrOverlord
av ThunderAce
Låter rimligt, underarbete är viktigast, slutresultat beror på tillvägagångssättet, kan kanske behövas slipgrund
om det är mycket stenskott på den
Användarvisningsbild
av MrOverlord
ThunderAce skrev:Låter rimligt, underarbete är viktigast, slutresultat beror på tillvägagångssättet, kan kanske behövas slipgrund

Grillen jag köpte va väldigt fin så slipgrund är nog lugnt... Kan du tipsa om något fint slippapper ?? Alltså nummer tänkte jag på.
av ThunderAce
MrOverlord skrev:
ThunderAce skrev:Låter rimligt, underarbete är viktigast, slutresultat beror på tillvägagångssättet, kan kanske behövas slipgrund

Grillen jag köpte va väldigt fin så slipgrund är nog lugnt... Kan du tipsa om något fint slippapper ?? Alltså nummer tänkte jag på.
Om du inte ska använda slipgrund så kör med en slipduk av typ Scotch-Brite Typ A mycket fin eller Typ S ultrafin
använd inte slippapper för då finns risk att plasten reser sig och det syns inte förrän man har lackerat.
Användarvisningsbild
av MrOverlord
ThunderAce skrev:
MrOverlord skrev:

Om du inte ska använda slipgrund så kör med en slipduk av typ Scotch-Brite Typ A mycket fin eller Typ S ultrafin
använd inte slippapper för då finns risk att plasten reser sig och det syns inte förrän man har lackerat.
Ok. Vart hittar jag detta ??
av ThunderAce
använd inte slippapper för då finns risk att plasten reser sig och det syns inte förrän man har lackerat.[/quote]

Ok. Vart hittar jag detta ??[/quote]

Här till exempel, finns lite överallt, kör google så ser du om du har någon butik i närheten av dig som säljer dessa

http://www.bilfarg.se/p_3785/3m-scotch- ... ipduk.aspx
Användarvisningsbild
av MrOverlord
ThunderAce skrev:Om du inte ska använda slipgrund så kör med en slipduk av typ Scotch-Brite Typ A mycket fin eller Typ S ultrafin
Ok. Vart hittar jag detta ??[/quote]

Här till exempel, finns lite överallt, kör google så ser du om du har någon butik i närheten av dig som säljer dessa

http://www.bilfarg.se/p_3785/3m-scotch- ... ipduk.aspx[/quote]

Tack som fan. Googlade på detta men hitta fan ingenting. Borde ju finnas någonstans i Stockholm tycker jag.
av ThunderAce
MrOverlord skrev:
ThunderAce skrev:Om du inte ska använda slipgrund så kör med en slipduk av typ Scotch-Brite Typ A mycket fin eller Typ S ultrafin
Ok. Vart hittar jag detta ??

http://www.bilfarg.se/p_3785/3m-scotch- ... ipduk.aspx[/quote]

Tack som fan. Googlade på detta men hitta fan ingenting. Borde ju finnas någonstans i Stockholm tycker jag.[/quote]

I annat fall åk förbi en lackfirma och köp några bitar av de, det borde finnas ett antal i Stockholm och de har definitivt

Bytt kupefläkt, vilket meck men nu känns[…]

Tjena! Har ett återkommande problem med min […]

Det var därför jag funderade på om[…]

Hej! Det är så att jag har en fas 2 d5 […]