Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JimmyK
JimmyK skrev:Då har jag också beställt nya xc90. Leverans v27. Kommer till handlaren den 18/6 men i min Volvo står leverans v27.
bilen har fått tidigare leverans :D , kommer att levereras v23...
Användarvisningsbild
av Snowie
JimmyK skrev:
JimmyK skrev:Då har jag också beställt nya xc90. Leverans v27. Kommer till handlaren den 18/6 men i min Volvo står leverans v27.
bilen har fått tidigare leverans :D , kommer att levereras v23...
Najs, får se hur fort de dyker upp på vägarna.

Läste lite om att det kommer en lyx version som skall visas på Shanghai mässan. troligt?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Bowers & wilkins högtalarna verkar ha höjts i pris med 10 tkr kostar nu 30 tidigare 20. Volvo verkar läsa här på forumet, för vi va ju några stycken som tyckte det nya värsting ljudsystemet till xc90 var väldigt billigt jämfört med konkurrenternas värsta ljudsystem :)
av Linqid
Ja, 20 tkr är ju nästan i underkant med tanke på konkurrenternas prisbild på motsvarande stereo så det känns väl mer rimligt även om det såklart är trist för konsumenten.

På tal om inget så har jag noterat att det inte går att bygga XC90 Momentum i konfiguratorn de senaste veckorna.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Har också lagt märke till det, sen lite småsaker som grundpriset på xc90 d5 inscription åkt upp från 594 till 598, samt lite andra små prishöjningar + 15tkr mer för en uppsättning tillbehörsfälg. Men dessa små höjningar är nog inte så farligt för xc90 köparen. De billigare varianterna och utrustningspaketen har de nog sparat till senare.
Användarvisningsbild
av hållundan
Angående prissättningen hörde jag av en handlare här i GBG att man även höjt XC60 (kanske fler?) med motiveringen "Volvo höjer priserna, för att man kan".

Bra grej ändå. Självförtroende. :)
Användarvisningsbild
av hållundan
XC90_Executive skrev:Några leveransnyheter eller skvaller från er andra som beställt? :D :wink:
Har ju inte beställt dessvärre, men råkar veta att det byggs rätt bra med XC90 i strid ström... Så kölistan borde tickas av hyfsat bra iaf. :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 44

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]