Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Herregud, det där är nästan som att försöka överklaga en felaktig p-bot, ju ("Vår parkeringsvakt såg i alla fall ingen biljett och då spelar det ingen roll att du har vittnesmål som stödjer att du betalat, inte heller att du har betalat med kort och kan bevisa med utdraget att du betalat. Han såg inte någon biljett och det kostar 400 kronor och hör sen!") Det där låter som ungefär samma nivå. Jag avskyr såntdär. "Vi har våra rutiner". "Ja, som inte fungerar, ja..." tänker man trött.

Själv har jag utvecklat en ganska praktisk metod för att få kundtjänster att få lite fart. Jag drar fram en applicerbar lagparagraf, det brukar det alltid finnas, och säger att antingen fixar ni era åtaganden på två röda eller också stämmer jag er omedelbart. Inget företag vill hamna i rätten (dock gärna parkeringsbolag som drivs av kommuner) och om man bara kan citera lagen så skiter kundservicen på sig, ursäkta uttrycket, direkt. Sedan råkar jag visserligen känna en något välkänd och mycket skicklig advokat med avtalstvister som huvudsaklig syssla, vilket jag gärna nämner. Det brukar sällan vara några problem att få både pengar tillbaka, en vettig ursäkt, ränta och plåster på såren.

Så köp hem en lagbok från någon loppmarknad, gör inget om den har ett par år på nacken, det mesta är sig likt. Kan vara en lönande investering.

Är på semester i Sörmland (bor i U[…]

Progress! Skiftade armaturer och nu har jag en fun[…]

Jag har nyligen fått detta problem med. Bara[…]

Ett kladdigt rostskydd (fett/olja) har chansen att[…]