Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 780xlt
Har XC70 -03

Plötsligt dök varningsmeddelandet "SRS-AIRBAG SERV. SNARAST" upp när jag skulle starta bilen.

Vad är detta? Att det handlar om airbag fattar jag också, men är det något som kommer efter en viss tid, en viss körkm, eller endast "när det har hänt något med installationen" ?

Innebär det att systemet är ur funktion, eller är det mildare problem?
av ThunderAce
Innebär att det är fel på systemet och behöver åtgärdas för att det ska fungera.
Läsa av felkoder i bilen är det snabbaste och enklaste sätet att ta reda på vart
felet är i detta fall, kan vara lite vad som helt men det kan vara så enkelt som
ärgad kontakt eller så, med felkod så vet man vart man ska börja leta i alla fall
av 780xlt
Har kört runt med detta fel ett tag nu.
Har nu kontrollerat på verkstad och det är en slinga i kombinationsinstrumentet som är trasig.

Det gäller bara att hitta vilken.
Volvo originalpris känns inte så lockande.

Är det att skicka till Innosund som gäller för att laga kombiinstrumentet till vettigt pris eller finns det andra alternativ?
Några firmor i Västsverige?
av ThunderAce
Vet inte hur stor skadan är men "JohnnyPe" på forumet här, tror han har annons på blocket
också säljer nollställda DIM för volvos, hör med han om det går att laga eller om du byter in din bara
av S80D5-02
780xlt skrev:Har kört runt med detta fel ett tag nu.
Har nu kontrollerat på verkstad och det är en slinga i kombinationsinstrumentet som är trasig.

Det gäller bara att hitta vilken.
Volvo originalpris känns inte så lockande.

Är det att skicka till Innosund som gäller för att laga kombiinstrumentet till vettigt pris eller finns det andra alternativ?
Några firmor i Västsverige?
Digasoft vid Stigs Center fixade det på några timmar åt mig. Han lämnade två års garanti, men det har jag inte behövt utnyttja och nu har det nog gått längre tid utan problem.
Luktar avgaser i kupen

Börjar det bli svart i framkanten på mo[…]

Till TS,vad läser du av bilen med för […]

Kablar till tändspol

Volvo har original rep.kablar. Du köper konta[…]

Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]