Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
apersson850 skrev:Just därför är det 7 mm insex på de flesta oken. För den är inte i standardsatserna.
Som skrevs ovan stor polygrip att trycka tillbaka med, litet bräckjärn eller mejsel att peta upp fjädern med och så nåt lämpligt att skrapa rent beläggens anliggningskant på okhållaren med, så beläggen rör sig lätt där.

Det bruka vara 7mm på ok men tror inte att det är så i det här fallet, men jag kan ha fel.
Har ryggskott :D så jag orkar inte gå ut o kolla :(
av oldtimersmc
Cox skrev:Det är 7 mm insex, hoppas ryggskottet försvinner fort som attan Bild
:D Brukar alltid säga att ryggskott är en djävla tur för det har ju kunnat varit en halvmeter högre upp, då hade det varit nackskott.
Har haft det sedan förra fredan och det börjar ge med sig, har inte suttit ner de senaste tre dagarna så jag är djävligt trött på att stå eller gå hela tiden men man lever ju :D
Skulle behöva byta till sommardäck tvätta bilen mm men det är inte att tänka på när man är beväpnad med kryckor.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag bytte fram på min XC70 2012 för några veckor sedan. Första bytet, efter 14700 mil, på en bilen. Bak är de inte slut än, men jag har haft isär oket och kollat hur det fungerar, så jag har också insett att det är lätt att byta bak. Bara annorlunda. Besvärligare på den attans Mitsubishin som jag fick utan egen förskyllan. Där ska det både skruvas och tryckas, och det samtidigt, för att få ihop oket. Finns specialverktyg, men då ska man ju ha skaffat det innan...

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]