Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jools
Jag har köpt mig en xc70 my14 och tänkte byta ut positionsljuset till en starkare LED som jag sett folk göra här i forumet.
Men när jag öppnade strålkastaren så hittar jag inte var positionsljuset sitter. Dessutom så är färgen på befintlig lampa exakt samma som halvljuset (xenon). I bruksanvisningen syns inte heller vart i strålkastaren positionsljuset sitter. Är det så att det är LED från fabrik på dom nyare modellerna? Om inte så vart f..n sitter positionsljuslampan??

För övrigt är bilen en xc70 d4, crystal white, tonade rutor, vinge, side scuff plate och erakir fälgar! Oh lalaa!!
av Jools
Ah då fick det sig sin förklaring varför jag inte hittade glödlampan. Det går alltså inte att byta ut den enkelt mot nån starkare variant för att få det snedställda parkeringsljuset mer utmärkande?

Det fanns en elanslutning i strålkastaren ungefääär på den platsen som en ljuskälla borde sitta, under en fyrkantig aluminium kloss, antar att dioden sitter där då.
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]