Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HakanF
Steffe3 skrev:
HakanF skrev:Jag skulle hellre kolla upp denna före BSR och Rica.
http://www.gdmperformance.se/index.php? ... roller=cms

Han samarbetar med Celtic Tuning som gör väldigt fina program (enligt de som kan läsa sådant) samt många fler än de små företagen i Sverige.
http://www.celtictuning.co.uk/
Intressant att dom ger mer, för ungefär halva priset mot dom andra aktörerna :x Åtminstone för min modell, inte kollat på andra.
Jag har inte haft min Volvo tunad av dem men min förra bil en Peugeot 406 2.2hdi fick ändrat program av Celtic Tuning från 133 till 178 hk enligt dem men jag såg papper på en likadan bil som min med samma program ge mer än 190 hk enligt bromsbänk. Samt att jag körde min bil ca 10 000 mil utan några problem med motor drivlina. Det stora jag märkte med den var att den "dieselknattrade" mildare samt mer lågvarvskraft och att den reagerade på gasen som en bensinare.
av 122Sport
Peugeot 406 2.2hdi 133 - 178hkr ??? Nm
Volvo v70 D5 2.4 215 - 245hkr 520Nm
Rätt stor skillnad på ett par dl redan ifrån start!
av MrMupp
Rica ser ju intressant ut, 245 diesel hästar kan man ju leva med! :twisted:
Funtar dock på om Geartroniclådan håller för 500 Nm? :roll:

(D4 2.4 AWD steg1 181hk/420 Nm -> 245hk/500 Nm)
av 122Sport
Geartroniclådan i S60:n får ju leva med 500Nm redan ifrån Volvofabriken :wink:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Tycker det är väldigt sällan man läser om automatlådor i volvo som går sönder iallafall ifrån 07 & framåt så dom verkar nog rätt så hållbara :)
av Andis
simonhalmstad skrev:Tycker det är väldigt sällan man läser om automatlådor i volvo som går sönder iallafall ifrån 07 & framåt så dom verkar nog rätt så hållbara :)
Håller med samt dom man läst som har problem verkar dom flesta aldrig byt olja i lådan. Så undra hur många lådor som knäckts av för högt vrid.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Andis skrev:
simonhalmstad skrev:Tycker det är väldigt sällan man läser om automatlådor i volvo som går sönder iallafall ifrån 07 & framåt så dom verkar nog rätt så hållbara :)
Håller med samt dom man läst som har problem verkar dom flesta aldrig byt olja i lådan. Så undra hur många lådor som knäckts av för högt vrid.
Risken ökar ju med AWD.
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]