Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pinguen
haha.. klart den är törstig när man gasar =) vilken bil är inte det liksom..
Men som sagt har inte haft min så länge.. så kanske inte ska uttala mig riktigt än..
av Tette
Hade en v40 t4 fas 1 (dvs 98-00) tidigare och den gick bra, inga problem med motor eller låda (se upp med defekt motorstyrning på tidiga turbomodeller) men alltså ROSTEN. Den åt upp min bil innifrån och ut, tack och lov var den väl rostfärgad från början men den såg förjävlig ut (ursäkta svordomen) och papperet från sista besiktningen var väl 2 meter långt med rost relaterade felaktigheter... Så köp ingen s40 om du inte gillar att svetsa. Kanske en fas 3, dvs 04 om du har råd..
Har nu en v70 2,4t -03 och har fått fixa med den också men jag vet att jag inte behöver oroa mig för rost. Den dricker ca 0.95 i stan på vintern och 1.1 på sommaren (konstigt det där, måste ha å göra med högerfoten :D ) Generellt sett så brukar man säga att den första årsmodellen av en ny bil brukar strula lite mer..

Tette
av LeeBlokker
Pinguen: jo precis, så bränsle förbrukningen är nog normalt när man är gasglad ;)
har haft min sedan 27 december, och har hittills lagt ut över 20 på den (bara reservdelar), så har inte haft min länge heller.

Tette: nej svetsa är inget intresse jag har precis, så det undviker jag gärna, syrran har en 98 v40, men fruktansvärt med rost, så väl väll standard.
Men fan, då lutar det väll mot en ny v70 då :)
Användarvisningsbild
av Pinguen
håll du dig till en V70 =)
Användarvisningsbild
av onekw
Kan instämma om rosten på S40. Har inte haft någon själv men flera kompisar ha haft och de ruttnar verkligen upp. Nog för att en äldre bil alltid har sina skönhetsfel men rost är inte kul :(
Stefans 968

Fick hem plåtarna idag. IMG_1338.jpeg

Dåligt batteri?

Nu är det bytt.

Styrservo V70 2010

Antagligen lossade någon skillnad när t[…]

Låter lite farligt, men kör på om[…]