Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Tycker nya Osmium grey är riktigt läcker, med R-Design och 22"orna till 8)
av Tage08
Jag tog Osmium grå med svart inredning. Leverans mellan vecka 27-29. Tycker Osmium ser sober ut…
av Amli
na96gen skrev:Tycker nya Osmium grey är riktigt läcker, med R-Design och 22"orna till 8)
Håller med. Exakt det hade jag valt.
Användarvisningsbild
av hållundan
Stod och spanade på en 719 Luminous sand metallic länge och väl häromdagen. Jag är rätt kluven till den färgen ändå faktiskt. Jävligt sober och stilig, men tycker inte att den gör bilen riktigt rättvisa faktiskt.

Som fler andra i tråden tycker jag helt klart att Osmium grey är en höjdare. Ember black är najs den också, men svarta bilar är ju som sagt oftast bara jävligt snygga när de är extremt rena.

Vit är alltid vit. Jag diggar den. Förutom en punkt som jag stör mig på något djävulskt på bilen, och det är splitten på bakdörren mot hjulhuset (se bild nedan, där det visserligen inte syns jättetydligt, men stirrar man på den IRL är det inte snyggt IMHO). Den lilla knäcken som man fått till där ser onekligen ut som en riktigt röten kompromiss. Denna tycker jag syns extra mycket på vit bil, så därför hade jag nog inte (om jag mot all förmodan skulle kunna lösa en XC90) valt en vit ändå.

Bild
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Eftersom leveransen på T8 ligger så långt fram så har jag tid att vela lite tills jag sett de flesta färgerna "live". Men tror jag kommer stå fast vid vit ändå. Blir snyggt med 21", tonade rutor och Amber-interiören med svart innertak. :D
av JimmyK
XC90_Executive skrev:Eftersom leveransen på T8 ligger så långt fram så har jag tid att vela lite tills jag sett de flesta färgerna "live". Men tror jag kommer stå fast vid vit ändå. Blir snyggt med 21", tonade rutor och Amber-interiören med svart innertak. :D
6 veckor kvar tills leverans av min, kan då lägga upp lite bilder på vit med tonaderutor men jag har valt 20" 5-dubbelekrad svart Diamond cut fälg.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Perfekt! :-)-)

Jag har tagit dom här. Jag "vågade" inte ta 22" för jag tror att det kommer bli ganska hårt redan med 21" :wink:
IMG_0189.jpg
IMG_0189.jpg (479.23 KiB) Visad 1298 gånger
Användarvisningsbild
av na96gen
Körde en med 21or igår helt otroligt att den varken spårade eller var nått stötigt, iof med 4C. Men riktigt imponerande, så självklart ska du ha 22or, dessutom snyggare med färre ekrar.. :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Chassi utvecklingen går onekligen fort framåt verkar det som. :)
av XC902016
Hej,

Har nu valt Electric Silver på min nya XC 90 då jag alltid tyckte att min fru skulle haft det på sin XC 60 R-design (hon tog vit) men känner mig lite osäker på min nya XC 90. Kanske är det snyggare med Savile grey eller Osmium grey? Vad tycker ni passar bäst på den här maskinen? Ljus eller mörkare nyans? (Svart är snyggt men orkar inte tvätta varje dag). Tar tacksamt emot synpunkter.
Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]

Är det någon som har monterat nyare bak[…]