Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LeeBlokker
Tjena, ska nu sälja bilen då jag inte kör med den utan låter volvo skruva med den hela tiden. Är en v70 -00 med 2.4t motorn och den krånglar som bara f*n.
jag vill hellst ha en ny v70, men är orolig för att den jag köper kommer krångla lika mycket, och den jag har drar aldedes för mycket (ca 1.15 l/m)
så har någon för och nackdelar med v70 och s40, då dessa 2 är typ dom ända jag kan tänka mig att ha.
Och ni som har v70, har ni haft mycket problem ? Och vad drar eran på ett ungefär och vilken motor har ni då ?
Jag vet ju att jag köpte en skit bil, och att alla v70 inte har så fruktansvärt mycket fel hela tiden, men kanske inte är helt ovanligt att dom jävlas lite ?
Men som sagt, kan jag få lite för och nackdelar med v70 och s40 ?
Tack på förhand !
av LeeBlokker
Jo jag vet, men behöver något billigare och tycker v40 ser så skum ut bak med det rundade bagaget, så då blev det bara s40 kvar.
Jag åker oftast själv i bilen och har inte så jätte mycket saker med mig, så borde klara mig med en s40.
Användarvisningsbild
av SvenB
Nu sticker jag nog ut hakan, men tar ändå chansen. Den årsmodell av S40, som du söker, är ju fortfarande tillverkad i Holland. De var ju inte helt problemfria kan man väl säga utan att ljuga. Nej jag har inte haft någon, men det är den uppfattningen jag fått. Jag skulle nog rekommendera V70 om valet står mellan V70 och en S40 som inte är tillverkad i Gent.
Användarvisningsbild
av Pinguen
Håller med dom andra.
Har haft en V40 "men samma som S40" och sambon har en S40 nu.
Och det har inte varit några roliga bilar, men det finns säkert bra exemplar av dom med.
Men inte dom vi har haft.
Elen krånglar, blir lätt rostiga!!
Kör en V70n 00- nu å är sjukt nöjd (än så länge) dricker inte alls mycket mer än V40in jag hade.
Kör på runt 0,8-0,9 L/M. V40 körde jag på 0,7-0,8 L/M så det märks knappt...
av LeeBlokker
Okej Pinguen, jag har precis samma bil som dig, och min ligger över litern, men är väll kanske mer gasglad åxå ;)
har haft sånt jäkla skit med min så är orolig över att det är en krångel modell, men då är det kanske inte det då, skönt att höra :)
Kablar till tändspol

Jag köpte nya kontakter på Amazon, de h[…]

Mmm, börjar bli dags att beställa nya. F[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Tack för svar! Något special verktyg? N[…]

Kupefläkt vandrar V70 2013

V70 d4 AWD my13 Kupefläkten har på sis[…]