Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jezper
Hej, ska köpa en ny bussning men vill kolla om ni vet om den här kallas för Bussning länkarm främre vä/hö som mekonomen kallar den, så jag inte köper fel.
Se närmast på bild.

http://www.mekonomen.se/bil/reservdelar ... 09-80853sv

Kan den brista helt, eller blir det inte mer än ett glapp ? jag märkte igår när ja skulle efterdra hjulbultarna, och vill helst inte köra för mycket om det kan va farligt.

Tack på förhand!
uploadfromtaptalk1429100768576.JPG
uploadfromtaptalk1429100768576.JPG (1.69 MiB) Visad 765 gånger
Senast redigerad av 2 jezper, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, det är den du ska ha. Tror väl inte det är någon livsfara att köra vidare med den som sitter, kan aldrig tro att den "kommer lossna" eller liknande, skulle även tro att dom flesta 85x70 åker runt med utslitna bussningar i bakvagnen. :roll:
Det som är, är väl att väghållningen är markant sämre än med nya bussningar. Och andra sidan har du säkerligen åkt runt med taskig bussning bra länge, dom går ju inte sönder på ett halvår direkt. :)
Användarvisningsbild
av jezper
Tror att bussningen gått sönder nyligen (helt sönder) eftersom annars hade dom nog anmärkt om det på bilprovningen i januari och att jag kan röra ca 5-8 millimeter horisontellt på hjulet när bilen står still på marken.

På höger sida sitter det fast i alla fall, och väghållningen har jag märkt av ganska mycket bara senaste dagarna.

Tack för hjälpen :)
Användarvisningsbild
av taxi
Om du inte har bråttom, kolla utländska sidor också. Inte en "Mister-auto" kan väl packa så dåligt att dessa bussningar går sönder under frakten :D
Tjena.

Jag köpte min på Skruvat för 500kr ca.
Passade bra

Om det är din bil på bilden, så kolla plåten du skruvar ner för rost.
Är den hel, så rostskydda den.

Micke.
.... Förutom några detaljer du verkar ha missat/ignorerat:
1: Skickas ej till sverige.
2: Importavgifter.

Frakten inkl. avgifter skulle i slutändan ha hamnat på runt 250kr OM den hade skickats till sverige.

Det lönar sig nästan aldrig att köpa enstaka billigare saker utanför EU, då avgifterna är för höga för att det ska löna sig. Då ska man köpa något som kostar mer alt. flera billigare produkter innan man börjar tjäna något på det.
MickeM skrev:Tjena.

Jag köpte min på Skruvat för 500kr ca.
Passade bra

Om det är din bil på bilden, så kolla plåten du skruvar ner för rost.
Är den hel, så rostskydda den.

Micke.
Tja!
Beställde från skruvat igår, 570:- + frakt :) Jäkla överpriser Mekonomen verkar ta..

Japp det är min bil på bilden, men vilken plåt menar du då ?
Hej.

Jag menar själva plåtfästet.
Själva bussningen sitter fast i karossen med en lång skruv, som också går igenom ett plåtfäste.
Den menar jag.
Du kommer ändå att ha den lös i näven vid bussningsbytet.
Det underlättar demonteringen av bussningen att släppa de övriga skruvarna upp i golvet på själva plåten/fästet och ta bort det..
Även ett fäste för handbromswiren får släppas.
Syns på bilden

Micke..

Har inte jobbat med styrvinkelsensorn men den m&ar[…]

Min motor låter som man slår handen &o[…]

Jag hade bytt följande om du skall ha bilen e[…]

Råd vid motortvätt

tvätta på bara.