Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av samcan
CuteStoffe skrev:Har precis blivit klar med kir nyckeln till en v70n 01:a Beställde 2nyckelämnen som slipades hos lås smeden och gifte in dom i bilen hos volvo.
flyttade över fjärr chippet till den nya dosan och lödde dit panikknappen så den fungerar. Så en nyckel är klar.

Har bara en gammal dosa så tänkte programera om den nya kir dosan, men volvo vet ej om det går att göra det för dom vet ej vilken mjukvara som det ska vara till den nya larmdosan, eller om det ens fungerar.

Är det någon här som har gift in en ny kir dosa till en bil som ej har kir?
Finns tydligen två varianter på mjukvaran en gammal och en ny, vilken ska man använda? ( missa att tilllägga att jag har koderna till den nya kir dosan)

Väldigt tacksam för svar!

altså nu vet jag att detta är en onödigt inlägg från min sida, men KIR betyder Åsna på Iraniska, o de lät jävligt häftigt, Åsna Dosa. heehe fårga mig inte hur jag vet ,för iranier är jag inte, men umgås med många sådana så man blir litte skadad sådär i effterhand. hhehe kul var de iaff.
av CuteStoffe
Lite uppdatering om fjärrisen. det var inge problem alls att programera in 07:ans fjärr till en 01:a
av mulabdija
:-O) Jag har en Volvo V70 2001 årsmodell. För knappt en månad sedan var jag bortrest och batteriet urladdades helt. Jag laddade batteriet men sedan uppstått ett problem. Fjärr dosan öppnar inte bakdörrar och bagagelucka. Om jag kör bilen ca 20 km då kan jag låsa upp bakdörrar men inte nästa dag på morgonen. Jag använde den andra dosan som jag inte brukade göra på länge och det funkar bra, låser upp alla fem dörrar. Jag byte batteri i dosan, jag köpte och byte ny batteri till bilen men nyckel dosa öppnar bara fram dörrarna ( även med nya batterihänder det samma:Om jag kör bilen ca 20 km då kan jag låsa upp bakdörrar men inte nästa dag på morgonen.) men den andra nyckel dosan öppnar alla fem dörrar. Är den någon som kan hjälpa mig med en bra tips :?:
Användarvisningsbild
av greeeken
Klart du kan få in en helt ny fjärr. MEN. Du måste ha pin koden vilket många av oss inte har kvar. Därav deras svar.
Kupefläkt vandrar V70 2013

V70 d4 AWD my13 Kupefläkten har på sis[…]

Volvo on call och GSM

Spelar ingen roll, volvo stöder det inte. Vil[…]

Luktar avgaser i kupen

Det luktar avgaser i kupen, jättemycket om ma[…]

Har på däckhotell, orkar inte förv[…]