NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Haddock
Provocative77 skrev:Samma generator sitter i flertalet andra märken då Volvo inte bygger dem själva. Samma sak med batteriet. Vi talar om två förbrukningsvaror med begränsad livstid.
Så om Volvos generatorer på just dessa modeller är dåliga så borde alla andra märken med samma generator ha samma problem.
Vet du vad generatorerna heter. I min V50 - 06 2.0 d, hade jag en 120amp generator orginal och jag fick en uppdaterad 150 amp i utbyte. Kan de vara samma tillverkare?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Huruvida Volvo blivit ett lågbudgetmärke tål att diskuteras, de gör som alla andra, man gör inte så mycket mer än vad som behövs. Det har de stenkoll på, dessutom ger Volvo bra goodwill garantier, vilka andra märken har det? Förövrigt får inte V50 bli bättre än säg en V70 kvalitetsmässigt, den ska gå sönder tidigare. Detta är dock saker som jag hade i åtanke när bilen köptes och prutade därefter och mycket riktigt så gick ac:n sönder men det hade jag ju redan beräknat i prutandet.

Nog om det, ja generatorerna verkar förefalla vara en svag punkt, på min har enligt kvitto förra ägaren bytt generatorn kring att bilen rullat 10 000 mil då den var ca 6 år gammal.
V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

Trasig taklucka

Blir svårt iom att hela glasluckan och delar[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&ou[…]