Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Haha ja precis, jo men det är så det är för tillfället, det är en sorts däck.. tror det är Nokian som sitter på framaxeln och continental på bakaxeln nu. Innan vinterdäcken var det tvärtom med nokian bak och continental fram.

Och vänster fram förra året sitter ju vänster bak nu och höger fram förra året sitter höger bak. Så de ska ju sitta åt "rätt" håll fortfarande också. Alltså, färdriktningen på däcken.. det förmodar jag att de som satte på däcken har satt rätt däck på rätt sida så de inte går baklänges :P

Men ett sånt fel kan de nog inte göra.. hoppas jag!

Läste lite om radialdäck, diagonaldäck och mönster osv.. Det fanns tydligen inte bara riktningsbestämt mönster, det fanns många olika.. Där kan jag dessvärre inte säga exakt vad för sorts däck det är som sitter på bilen.. Men jag tror ju ändå att när damens far köpte däcken så borde det ju ha gjorts rätt, eftersom det är från en verkstad som förhoppningsvis kan sina saker.. Plus att de borde ju sagt något på verkstan vi bytte däcken på i förra veckan.. om något varit fel förstås..
Nja.. inte jag.. Det är en verkstad som bytt däcken, jag har inget med vilket däck som sitter var eller hur ;)

Förmodar att du inte gillar Nokian? :)

Det är saker som ska kollas! :)
Det är väldigt sant förstås, jag har alltid varit misstänksam mot verkstäder, men nu när vi skaffat en egen bil.. då är det som bortblåst.. :???:

Men imorrn ska ju damen till hennes pappas bekanta som jobbar på en verkstad, sen får vi se vad de kan göra och vad som återstår därefter.. Ska bli spännande ;)
chrisf skrev:Det är väldigt sant förstås, jag har alltid varit misstänksam mot verkstäder, men nu när vi skaffat en egen bil.. då är det som bortblåst.. :???:

Men imorrn ska ju damen till hennes pappas bekanta som jobbar på en verkstad, sen får vi se vad de kan göra och vad som återstår därefter.. Ska bli spännande ;)
Hur gick det med damen som skulle till pappas bekantas verkstad (a.k.a bilen)? Fick ni nån klarhet i varför bilen drar åt höger?
Ja just ja, bra att du påminde! Jo det blev en framvagnsinställning, det har tydligen inte gjorts på ganska länge och sen har det ju körts lite flitigt i gropar osv. Jag förstår verkligen inte varför det är såna gigantiska potthål på vissa ställen..

Här där vi bor lagade de i höstas, en vecka senare är alla samma hål tillbaka.. De är fortfarande hål för övrigt.. de har inte lagat igen :(

Men hur som helst, det var en framvagnsinställning som behövdes, tydligen kan en bak behövas också men det var inte jätteproblem med det just nu tydligen. Har ju aldrig gjort denna behandling själv förut, men jag hoppas att det inte påverkar negativt åt vinterdäcken nu, så man behöver göra en inställning när de ska på? :P

Det var därför jag funderade på om[…]

Hej! Det är så att jag har en fas 2 d5 […]

Kioskens Volvo 850 R "Ebba"

Tagit ut bilen till sommarn once more :-) Bara at[…]

Gäller tidigare modeller som jag förs[…]