Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SurfarHy
Hej,
Är nyfiken på om montage av dragkrok innebär sågning/modifiering av plastdetaljer?

Original demonterbar krok har ju en kåpa som avlägsnas, ser det likadant ut för en fast monterad original dragkrok?

Någon som har eftermonterat själv utan att behöva kapa i "bakskärmen"?

Bakbilder välkomnas!
Användarvisningsbild
av bjornw
Har själv en avtagbar, ser helt ok ut med luckan på plats och kroken i lådan. Däremot är det lite fippligt att hålla på och växla mellan. Med kroken på plats ser det också ok ut, som förväntat ungefär.

Däremot tycker jag det finns en del riktigt fula monteringar av den fasta kroken. Det har sågats ut så tajt som möjligt mot kroken så att det dels är svårt att komma åt kontakten och dels så ser det inte bra ut, mest snett och vint. Det finns till och med de som har frasiga kanter kvar, men det går att slipa bort. Det ser dock alltid "utsågat och eftermonterat" ut, inte alls ok i mina ögon. Det störde mindre på äldre MY med den svarta stötfångaren.
av SurfarHy
Tack för svar BjornW.
Har en avtagbar (som alltid sitter på) på nuvarande Saab.
Var för snål för att välja till original krok till nya bilen. Håller med att den avtagbara ser bra ut med kåpa på. Som du skriver så är den fasta installationen riktigt ful och vill se om det finns bättre alternativ eftermonterat.
Har sett att det finns några varianter som är gömda under bakskärmen från westfalia som ser intressanta ut. Får leta vidare på nätet och se om man hittar några bilder på installationer.
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]