Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av apsvett
nej, jag köper ingen sänkningssats .

hej jag vill kapa fjädrarna fram på min 855 -95, ca ett varv!

fjädern smalar av upptill och nertill om jag inte sett helt fel. Hur har ni gjort? de borde väl gå att borra i tallriken där nere och dra slangklämmor. Eller det kanske finns dräneringshål som klämmorna kan sättas i? hur passar det i skålen när man kapar bort lite? har ni modda tallriken?
av MickeM
Tjena.

Köper man ingen anpassad sänkningssats, ny, eller ens begagnad, så ska man ge fan i det, och köra bilen som den är.
Så enkelt är det.

Inte bara för att DU ska spara besvär och ha en någorlunda säker bil, utan också för HEN som du säljer bilen till när du har tröttnat på fjäderknirkande i guppen, allmänt märklig väghållning, och problem med myndigheter.

Med fjärdarana förstörda är bilen "sänkt". Inte sänkt.

Micke.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Kapade fjädrar är för eparaggare som inte kör mer än 30.
Jag har haft oturen att kört både RWD(740, vad annars) och FWD med kapade fjädrar(första gen. S80). FWD'n var inte kapad mycket, typ 1 varv max, och den var ju totalt livsfarlig, ingen väghållning whatsoever, krängde i kurvorna så det kändes som att bilen skulle rulla över. RWD'n var körbar, men inte mer än så.

Nya sänkfjädrar runtom kostar inte många kronor, är man inte villig att lägga ut den lilla summan så ska man köra orginalhöjd, eller inte köra alls om man prompt ska kapa.

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS

Idag har bilden varit på service, under 3K […]