Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nj22ah
Tja

Jag måste fråga en sak...

Jag har en s60 2,5T 2005, gått 4500mil, helläder, fin bil helt enkelt. Jag kan tänka mig sälja den...(har lagt upp den på köp o sälj här på forumet)

En snubbe här har en c70 cab (jag e jätte jätte sugen på cab), verkligen välvårdad bil! 2001:a, 10 000mil....

Han kunde tänka sig byta rakt av sa han. Inga cash emellan!

Dumt??? Bra???

Vad värderar ni hans till? Min?
Jag känner mig osäker
av OrsonGbg
Jättedumt val enligt mig. C70:n som bygger på 850:n från tidigt 90-tal är en mycket äldre konstruktion med allt vad det innebär i säkerhet och modernitetskänsla. Att sen en C70 cabbe känslomässigt är vassare är jag den förste att skriva under på. Sen anser ju i vartfall jag att din bil är värd bra mycket mer än C70:n. Skulle jag gjort affären skulle jag allt viljat ha pengar imellan.
av Qualia
Nu kan jag dock inte så mkt om bilar,
Måste dock säga, byta en S60 05 2.5T helläder mot en 01 som har gått mer än 10000mil e väl inte värt.. Kanske om han lägger cash e mellan.
bättre byta inne den mot en plåt C70, snyggare dessutom, dock får man ju lägga till mkt mer med cash.. Plånboken som styr..

Valet är ju dock ditt, men jag skulle nog inte göra det..
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Qualia skrev: bättre byta inne den mot en plåt C70, snyggare dessutom, dock får man ju lägga till mkt mer med cash.. Plånboken som styr..
Plåtcabben ligger ju på ca 400.000 så det blir ju rätt mycket att lägga imellan.

Det är ju i princip dubbelt upp mot vad S60an du har idag är värd.

Jag har en sommarbil som jag kör öppet med ibland. Du måste verkligen veta att du gillar att köra öppet innan du slår till.

Att köra öppet är en image-grej, för det är ju ungefär lika blåsit/bullrigt/okomfortabelt (med taket av alltså) som att åka i en Fiat Panda -87.
av nj22ah
VolvoB20 skrev:
Qualia skrev: bättre byta inne den mot en plåt C70, snyggare dessutom, dock får man ju lägga till mkt mer med cash.. Plånboken som styr..
Plåtcabben ligger ju på ca 400.000 så det blir ju rätt mycket att lägga imellan.

Jag har en sommarbil som jag kör öppet med ibland. Du måste verkligen veta att du gillar att köra öppet innan du slår till.

Att köra öppet är en image-grej, för det är ju ungefär lika blåsit/bullrigt/okomfortabelt (med taket av alltså) som att åka i en Fiat Panda -87.

Alltså nu behöver jag inte precis köpa en ny plåtcab...
från vilken årsmodell finns plåtcab?

jag får inte mer än 180 för min s60 ändå. Det finns så många s60 ute på marknaden o folk sänker ju sina priser på blocket som om det vore o sälja kakor på marknadens sista dag.

Tack för svaren
Användarvisningsbild
av VolvoB20
nj22ah skrev:
VolvoB20 skrev:

Alltså nu behöver jag inte precis köpa en ny plåtcab...
från vilken årsmodell finns plåtcab?

jag får inte mer än 180 för min s60 ändå. Det finns så många s60 ute på marknaden o folk sänker ju sina priser på blocket som om det vore o sälja kakor på marknadens sista dag.

Tack för svaren
Det var en beggad plåtcabbe jag pratade om, de kom väl förra året så de ligger högt ännu.
Användarvisningsbild
av greeeken
Skulle aldrig ha gjort det.
Killen som har Cabben kommer göra ett riktigt kap o du förlorar på det.
Caben har rullat det dubbla mot din
Användarvisningsbild
av VolvoB20
greeeken skrev:Skulle aldrig ha gjort det.
Hur ligger volvocabbar i förhållande till vanliga sedaner?

På BMW/AUDI osv ligger cabbarna skyhögt över i pris, spelar volvo i en annorlunda division där cabbarna ligger mera lika som icke-cab typ Chrysler
Användarvisningsbild
av greeeken
VolvoB20 skrev:
greeeken skrev:Skulle aldrig ha gjort det.
Hur ligger volvocabbar i förhållande till vanliga sedaner?

På BMW/AUDI osv ligger cabbarna skyhögt över i pris, spelar volvo i en annorlunda division där cabbarna ligger mera lika som icke-cab typ Chrysler
Vet inte ,har inte kollat på volvocab hellre en audi eller bmw cab
Men att byta till sig bara sådär utan pengar då gör man förlust

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]