- tis 14 apr 2015, 12:50
Har haft min nya XC70 D4 AWD nu i 2 månader och är mycket nöjd men hade noterat några fel och lämnade in för garanti-fix. Ett av felen var att spolningen för vindrutan inte kommer igång förrän efter ca. 1 sek och inte på en gång som man är van. Fick då veta att det ska vara så och att de plockat bort backventilerna på nya modellerna för att de fryser sönder. Men låter ju jättekonstigt att det ska vara såhär? Har redan börjat notera svaga repor på rutan pga torra torkare som skrapat över rutan. Då har jag bara kört några hundra mil, hur ska det inte se ut om några tusen?
Är det så det ska vara eller ska jag ombesörja själv att montera dit backventiler?
Kört V70 -2010 och V60 -2013 innan och inte haft problem med spolning, låter som konstig motivering. Då bor jag ändå i södra norrland där det ofta är minus 20-30 grader under vintern.
Är det så det ska vara eller ska jag ombesörja själv att montera dit backventiler?
Kört V70 -2010 och V60 -2013 innan och inte haft problem med spolning, låter som konstig motivering. Då bor jag ändå i södra norrland där det ofta är minus 20-30 grader under vintern.
- By klacken