Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Chrasher
Tycker det är dålig fart på vår ecc. Är det varmt i kupen så borde väl ecc:n dra igång för fullt för att så snabbt som möjligt få temperaturen till inställda 21 grader??

Den skickar ut kyla men det känns som om den inte kommer upp i någon större hastighet? Hur kollar man enklast om Ecc:n går som den ska?

Låter den gå på tomgång med en termometer i bilen eller vad?
Användarvisningsbild
av Anders E
Samma sak på min S60 samt min polares V70.
Jämfört med min S70 så är fläkten riktigt slö, nästan
så man får köra fläkten manuellt.

Kanske det är en programvaruåtgärd som behövs?
Användarvisningsbild
av Chrasher
Anders E skrev:Samma sak på min S60 samt min polares V70.
Jämfört med min S70 så är fläkten riktigt slö, nästan
så man får köra fläkten manuellt.

Kanske det är en programvaruåtgärd som behövs?
Mm.kanske..fick lite uppslag också ifrån detta inlägget:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... hlight=ecc

Kan det vara kupetempgivaren som inte hänger med?
av Daddan
Jag känner inte riktigt till hur det är programmerat men min "analys" är följande: Innan klimatanläggningen uppnått tillräcklig kyla/värme drar den inte på eftersom det då är fel temperatur på luften in. Är luften för varm när den ska kyla upplevs det ändå inte som det hjälper och tvärt om. Om man misstänker fel kan man ladda om programvaran och kalibrera, och som någon annan skrev kontrollera om sensorn och minifläkten för kupétemp fungerar.
Användarvisningsbild
av Bothner
Kupeluftfilter kan behöva bytas efter denna dammiga vår! Annars kan du prova att manuellt vrida på fläktvredet till full fart och kolla om det blir skillnad. Ett annat knep är att låta ac gå av sig själv när tempen vrid ner till max kyla och sedan efter en stund till max värme, det kan hjälpa.
av roggama
Tycker det är samma sak med värmen,hade en 855 som var mycke bättre värme i. Rogga volvo v70 2.4t
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]