Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av börne
Kablar från + & - från batteriet, sen koppla på elmotorn helt enkelt, kolla så den går på rätt håll bara, kör till det tar emot, känn efter om skivan är låst då får du koppla på andra hållet tills den når ändläget & då borde kolven gå att trycka in.

Har du läst hela mitt förra inlägg, du skruvar kolven på rätt håll då?
av oldtimersmc
Detta är ett klipp ur en annan tråd som jag skrev...

Datorn där bak " funkar lika bra med 2st ca 4 m långa 1.5mm elsladdar en till plus o en till minus plus förse dessa med två st isolerade flatstiftshonor.

Sedan så gör du så här.

Bort med kontakten till el motorn och sen så kör du på med 12v i det ena flatstiftet och jord i det andra (händer nada så växlar du stift).
Låt sedan motorn gå till ändläge.
Pressa tillbaka bromskolven på vanligt vis.
Smacka dit de nya beläggen ( du behöver bara lossa den nedre bulten/glidpinnen och sedan så viker du upp oket).
Pumpbromsa några gånger med de nya klossarna monterade tills pedalen känns stum.
Invertera elkablarna dvs skifta platts på stiften så att handbromsmotorn går åt andra hållet och lägger an bromsen, du hör när det sker för då protesterar motorn.
Återanslut elkontakten på den sida du just blivit klar med.
In i bilen och lägg an och släpp el handbromsen några ggr.
Klart och färdigjusterad handbroms/bakbroms på ena sidan.

Gör likadant på andra sidan sedan "klart skepp"!
Jämför det med att sitta med traditionell handbromsjustering :x

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]