Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JONN36
Ja jag har lyckats att lokalisera att ljudet kommer från gummibälgen där! Men ska jag byta den eller bara smörja upp skiten?
Den blir tyst när jag pressar in bälgen vid torpedväggen så vad tror du?
Vojje skrev:
Vojje skrev:
JONN36 skrev:Är det seriöst ingen som vet vad det här kan vara ?
Det ska vara så. Går inte att åtgärda mer än tillfälligt. Inget att oroa sig för. Helt normalt. Men jävligt irriterande och knappast "premium" :( .
Men skulle jag ändå gissa på en lösning, hade jag kollat damasken och metall-ringen vid torped-genomföringen.
Användarvisningsbild
av Perc
Rattstången i min gammel-V70 lät som en brunstig åsna och jag orkade aldrig göra nåt åt det. Passagerare drog på smilbanden ibland då man rattade från fullt utslag till fullt utslag men själv lärde jag mig ignorera.

Min V70N är tyst, peppar peppar.
av JONN36
Haha! Lite småkul faktiskt ;)!

Ja men det är nog nere vid gummibälgen alltså... Ska försöka att smörja upp det där nere och rengöra allting.
Får se vad Vojje tycker man ska göra...
Användarvisningsbild
av Vojje
JONN36 skrev: Ja men det är nog nere vid gummibälgen alltså... Ska försöka att smörja upp det där nere och rengöra allting.
Fett på lagret och såpa på damasken.
av JONN36
Tackar!
Meddelar senare hur det gick och ifall ljudet försvann.
Vojje skrev:
JONN36 skrev: Ja men det är nog nere vid gummibälgen alltså... Ska försöka att smörja upp det där nere och rengöra allting.
Fett på lagret och såpa på damasken.
av JONN36
Bände upp gummibälgen (damasken) och sprutade in teflonolja, gjorde susen!
av JONN36
Som jag skrev tidigare, kryp ned vid pedalstället, där finns en damask, dra upp den försiktigt och spruta ner lite teflonolja. Starta bilen, vrid om ratten, har ljudet inte försvunnit så upprepa proceduren.
Stefans 968

En bra plåt det där :-D Ja, passa[…]

@OlofEmanuel , Får du inge svar kan du se v[…]

@EbbevonVolvo , Ja, äntligen reglisten ;-) […]

Kablar till tändspol

Hei! Ursäkta min Svenska, den är kanske […]